וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופז: "שימו אותי בכיסא חשמלי וקחו את הכסף"

איילה חננאל

9.7.2009 / 11:01

מנכ"ל קשת העיד הבוקר בביהמ"ש בתביעת הפיצויים שהגיש נגד הבדרן. "יכולת הניהול שלי נפגעה". בית המשפט המיר את עיקול החשבונות בעיקול ביתו של טופז

נעם כהן

(צילום: נעם כהן. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)


מנכ"ל קשת אבי ניר העיד הבוקר (חמישי) נגד הבדרן דודו טופז בבית המשפט המחוזי בתל אביב. במהלך עדותו הציג ניר חוות דעת רפואיות על הפגיעה שנגרמה לו בעקבות התקיפה שהזמין טופז. עו"ד רון גזית, שמייצג את קשת ואת ניר, טען כי טופז עומד לפני מאסר ממושך, מאחר והעונש על העבירות שביצע הינו כ-20 שנות מאסר. הוא הוסיף כי טופז פעל משנאה תהומית לקשת. בשלב זה התפרץ טופז לדבריו וצעק: "די!, די!, זה לא נכון! אתה רוצה לתת לי כיסא חשמלי ולקחת את כל הכסף שלי? קח, אבל די! מה, אתם רוצים שאני אמות? שים אותי בכיסא חשמלי וקח את כל הכסף, אבל די!"

בתום הדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשתו של דודו טופז להסיר את העיקול מעל חשבונו לא הסכים בית המשפט לבטל את העיקול על חשבונותיו של טופז. במקום זאת הוחלט להמיר את עיקול החשבונות ולהטיל עיקול על ביתו של טופז בתל אביב.

עורכת הדין של טופז, ברוריה לקנר, טענה בפני השופטים בדיון כי סכום התביעה מופרך. בתגובה אמר ניר בעדותו, כי "אני סבלתי מפגיעה שיכלה להביא למותי, ממכתבים שנועדו לערער את חיי במילים 'אתה הולך למות', מסכת של ברוטליות ואלימות שהופעלה נגדי, נגד משפחתי ונגד מקום עבודתי, ולכן אנו תובעים גם פיצויים לקשת. חוויתי תקופה קשה מאוד ונאלצנו לשכור חברת שמירה שהייתה צריכה להגן גם עליי וגם על ביתי. ציינו בתצהיר גם שנגרמו נזקים כלכליים לקשת שטרם נאמדו ופורטו".

לטענת עורכת דינו של טופז, אין בידי ניר תעודה או מסמך רפואי המוכיחים כי אושפז במשך ארבעה ימים והוא אושפז רק יומיים. ניר השיב בתגובה כי "את לא צריכה לפגוע בי שוב. נפגעתי מספיק. אושפזתי ליומיים, שוחררתי, ואז אושפזתי לעוד יומיים והמסמכים על כך טרם הגיעו מבית החולים".

עוד הוסיף ניר כי בעת ניסוח הבקשה לעיקול טרם הגיעו חוות הדעת הרפואיות הסופיות, אשר יוגשו בעת הגשת התביעה בעוד 12 ימים. "ישנן טיוטות של חוות דעת רפואיות מתחום האורתופדיה, פוסטראומה, אף-אוזן-גרון ונוירולוגיה המעידות על אחוזי הנכות שנגרמו לי ובתביעה נגיש את חוות הדעת הסופית", הוא אמר.

"התנכלות ללא מעצורים"

עורכת הדין של טופז טענה שהנכות עליה ניר מדבר עוברת לאחר שנה, והוא השיב כי מדובר בנכות לצמיתות. "בואי אני אסביר לך מה זה פוסט-טרואמה. לא מדובר בתקיפה. מדובר בתקופה ארוכה של התנכלות ללא מעצורים ובתקופה ארוכה בה חששתי לחיי, לחיי ילדיי, שבכל שיחת טלפון יכולה הייתה להיות שיחה של 'זה הסוף שלך'. מישהו הורה לשבור לי את העצמות".

עורכת הדין של טופז טענה בתגובה כלפי ניר כי "משכורתך לא נגרעה בשקל, ואם חזרת לעבודה, הפגיעה אינה כפי שאתה טוען, והטראומה לא באה לידי ביטוי לאחר האירוע". בנוסף אמרה לניר כי "היום בדה-מרקר נבחרת להיות אחד מ-14 המנהלים המוצלחים במשק, ולכן יכולת העבודה בקשת לא רק שלא נפגעה, אלא אתה מנהל אותה ביד רמה".

ניר השיב "יכולת הניהול שלי, עם כל הצער, נפגעה. אדם שסובל מהבעיות שאני סובל, חוסר שינה, לא יכול לנהל ארגון בכזה סדר גודל כמו בעבר. הוא יכול רק לעשות את המיטב. לפני שנה וחצי הרגשתי שאני רץ במישור, עכשיו אני מרגיש שאני עולה על הר עם שק על הגב. זה בא לידי ביטוי בכל היבט של חיי ועבודתי. אני דרוך כל הזמן. כל שיחת טלפון מקפיצה אותי". ניר טען עוד כי "הנזקים שנגרמו לקשת אינם ניתנים להערכה מדוייקת, אולם משום שמדובר במחזור של ארגון גדול, מדובר בכמה מיליונים".

בתצהיר שהגישו ניר וקשת מצוין כי טופז פועל כבר כעת להבריח כסף. ניר הסביר כי "נודע לי מחוקרי המשטרה שטופז קרא בעיתון על אפשרות של תביעה אזרחית והביע דאגה בנידון והתלבטות מה לעשות. את המידע הזה מסרתי לעורך הדין שלי". בנוסף סיפר ניר כי נודע לו מחוקרי המשטרה שלאחר התקיפה הראשונה "טופז ביקש לזרוק על ביתי רימון".

"עוד מכתב לאחר המעצר"

לטענת עורכת הדין של טופז כי ניר עדיין משלם הוצאות אבטחה עודפות כשכל המעורבים בפרשה נעצרו השיב ניר כי "את טוענת שאלו הוצאות עודפות?! כשרק לפני עשרה ימים גיליתי שרצו לזרוק לחצר הבית שלי עם השומר שיש שם רימון רסס?! לא נעצרו כל התוקפים שלי, וחלק שוחררו ללא כתבי אישום (הכוונה למשה אוחנה, א.י) אז את אומרת שזה הוצאות אבטחה עודפות?! הפרשה הזאת לא נגמרה. מה? זה שקיבלתי בראש זה שוטף או אקסטרא מבחינת ההוצאות אבטחה? אני מבקש שתקחי את דברייך בחזרה".

חוקר פרטי ששכרה קשת העיד כי המליץ לקשת להמשיך עם האבטחה מאחר "ולאחר מעצרו של טופז, נשלח עוד מכתב לאבי ניר ובו נוסח מאיים אשר לא ידוע מי כתב ומי שלח אותו". לשמע הדברים התרומם טופז מהכסא, נראה מופתע והסתכל על אבי ניר. בנוסף ציין החוקר כי לא כל תוקפיו של ניר נעצרו, וכי חלק מאלו שנעצרו שוחררו.

אבי ניר אמר בתגובה להחלטת השופט בדיון כי "התוצאה עושה צדק איתי ועם קשת. אני מקווה שתהיה הפנמה של המעשים הקשים והאכזריים שעברתי. אני רוצה להודות לתמיכה שקיבלתי ממשפחתי, מחברי ,מעורכי הדין וכן מבועז בן ציון ושירה מרגלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully