וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: "נדבר עם אירן - רק עד ספטמבר"

9.7.2009 / 1:40

נשיא צרפת הודיע אמש בסיכום פגישתם של נציגי המדינות המתועשות, כי יש לאירן עד ספטמבר כדי לגלות כוונותיה הגרעיניות. "אחרי כן - יינקטו החלטות"

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, מסר אמש (רביעי), בתום פגישתם של נציגי המדינות המתועשות המתקיימת באיטליה, כי בכוונתן של כמה ממדינות הגוש "לתת צ'אנס למשא ומתן הדיפלומטי עם אירן, אך להגבילו רק עד ספטמבר הקרוב". לדבריו, בכוונתו לדאוג להעלות את סוגיית הגרעין האירני במפגש 20 המדינות המתועשות (G20) אשר יערך בסוף ספטמבר בארצות הברית. "אם עד אז לא נראה התקדמות ממשית, ניאלץ להגיע להחלטות בנושא", אמר סרקוזי ורמז בכך לאפשרות הטלת סנקציות על טהרן.

סגנו של יועץ הבית הלבן לענייני ביטחון, מייק פרומן, אמר הערב כי מפגשן של המדינות המתועשות משקף "חוסר סובלנות כלפי אירן, אשר ככל הנראה עומלת על יצירתה של פצצה גרעינית". עם זאת, בהצהרה נפרדת שפרסמו מדינות הגוש, נכתב כי "מדינות ה-G8 מחויבות למציאת פיתרון דיפלומטי בסוגיית תוכנית הגרעין האירנית". עוד נכתב בהצהרה כי "אנו מקווים שאירן תשכיל לתפוס את ההזדמנות שנפלה לידיה, לפתור באופן דיפלומטי את המשבר שנוצר לנוכח תוכניותיה הגרעיניות".

בתוך כך, גינו מדינות הגוש את ניסויי הטילים שערכה לאחרונה צפון קוריאה, ואמרו כי הם "מהווים סכנה לשלום וליציבות". בהצהרה משותפת נכתב: "אנו קוראים לצפון קוריאה להימנע מהפרות נוספות של החלטות מועצת הביטחון, ולפתוח במשא ומתן מחויב במטרה לחידוש שיתוף הפעולה עמה".

בשבוע שעבר קראה הוועידה לישראל להקפיא את הבניה בהתנחלויות. מדינות הוועידה הדגישו כי בכלל זה על ישראל להפסיק את הבניה הנובעת מ'גידול טבעי'. הוועידה קבעה כי על שני הצדדים, הישראלי והפלסטיני לעמוד בהתחייבויותיהן ממפת הדרכים, וכן היא קראה לצדדים לחזור לשולחן המשא ומתן על בסיס מפת הדרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully