וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמה רועדת בתל אביב

דניאל זילברברג

9.7.2009 / 10:19

וגם: סיגריה גורמת לשריפת ענק בנמל יפו ופיגוע המוני ראשון קורה בתחנה המרכזית. פרק נוסף של השבוע לפני - במלאת 100 שנה לתל אביב

1927 - האדמה רועדת

11.7.27 - רעש אדמה פוקד את ישראל בשעה שלוש בצהריים. הרעידה מורגשת בשיא עוצמתה סביב השבר הסורי אפריקאי, וגובה כ-192 הרוגים ו-932 פצועים. הנזקים בתל אביב הסתכמו בקירות סדוקים ובהלה ציבורית, אך עיריית ת"א מחליטה להירתם לתהליך השיקום הארצי ולאמץ את העיר שכם, בה עיקר הנזק. ראש העיר מאיר דיזנגוף מארגן משלחות סיוע של תושבי ת"א, ואף מצטרף בעצמו לנסיעה לשכם להושיט יד לתושבים שנותרו חסרי קורת גג.

1951 - מקימים את פארק הירקון

5.7.51 - נערך טקס הנטיעות של "הפארק העירוני המרכזי" מה שידוע כיום כפארק הירקון. הרעיון להקים פארק עירוני לתושבי תל אביב עלה כבר בתחילת שנות ה-30, אך שלב הביצוע (כפי שאופייני ליוזמות מסוג זה בישראל) החל רק כעבור 21 שנה. התכנית יוצאת לפועל בעיקר בשל התלהבותו של ראש הממשלה דאז, שהיה חובב טבע מושבע, דוד בן גוריון, מהפרויקט. ועדה שהוקמה ב-1950 מחליטה איפה ימוקם הפארק הרשמי של תושבי המרכז. למרות שראש העיר ישראל רוקח רוצה להקים את הפארק באבו כביר, הוא מוקם על גדות הירקון. באבו כביר מחליטים להקים פארק נוסף שלא יהיה הפארק הרשמי של תל אביב.

1952 - סיגריה מעלה באש את מחסני המכס ביפו

5.7.52 - שריפה ענקית משתוללת במחסני הסוכנות והמכס בנמל יפו. בלילה שבין ה-4 ל-5 ביולי, השומרים בנמל יפו מבחינים בלהבות יוצאות מחלונות המחסנים הענקיים בנמל. אחד מהם רץ לקרוא למכבי אש, אך בטרם הספיק לסיים את השיחה נשמע רעש אדיר של התפוצצות מיכל גז שהיה במקום והעלה את כל המבנה בלהבות. החשמל בכל ת"א נופל ולילה חשוך במיוחד עובר על תושבי העיר כשלהבות הענק נראות ממרחקים. השריפה מחריבה תכשיטים, בגדים, שטיחים ושאר רכושם של עולי פרס שאוכסנו במקום, והנזק נאמד על כ-2 מיליון לירות. מחקירת המשטרה עולה כי הכל קרה בגלל סיגריה של אחד משני השומרים במקום.

1972 - פיגוע ראשון בתחנה המרכזית

11.7.72 - מטען חבלה מתפוצץ בתחנה המרכזית הישנה בת"א. המטען מתפוצץ על החלון של שירותי הנשים בתחנה והורג 11 אזרחים. במהלך החקירה נעצרים כ-200 ערבים, חלקים ישראלים וחלקם מהשטחים. התחנה המרכזית נסגרת כדי לתקן את הנזקים ונפתחת כעבור מספר ימים. הפיגוע הזה הוא הפיגוע ההמוני הראשון שאירע בתחנה המרכזית הישנה. לפניו היו שני פיגועים קטנים: אחד ב-1968 בו נהרג אדם אחד, והשני ב-1970 שגבה גם הוא את חייו של אדם אחד. הפיגוע הזה היה גם הפיגוע האחרון שאירע בתחנה המרכזית במיקומה המקורי באיזור נווה שאנן. כעבור 30 שנה, ב-2002, אירע פיגוע בתחנה המרכזית החדשה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully