וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר האוהלים בהתנתקות הפכה לבסיס צבאי

רמי שני

8.7.2009 / 21:15

פיקוד הדרום מתחיל בימים אלו לאכלס את המחנה שהוקם על 'חורבות' עיר האוהלים אליה פונו בהתנתקות מתיישבי גוש קטיף. המחנה כולל חדרי כושר, אולם קולנוע ומועדונים

פיקוד הדרום מתחיל בימים אלו לאכלס את המחנה הצבאי שהוקם על 'חורבות' עיר האוהלים, 4 שנים אחרי ההתנתקות. השלמת ההקמה של המחנה טרם הסתיימה, אולם כבר בימים אלו, מתחילים כוח חלוץ של חיילים לבצע במקום פעילות, בעיקר לצורך הכשרת המתקנים לקליטת הכוח העיקרי, הכולל מפקדות האוגדה והחטיבות המרחביות המבצעיות, על גבול רצועת עזה וצפון סיני (גבול ישראל – מצרים).

המחנה החדש, כולל מתקנים מבצעיים רבים וגם אמצעים לשיפור השירות של החיילים, בהם חדרי כושר, אולם קולנוע ומופעים, מועדונים ועוד. כמו כן, תהיה בו מרפאה מרחבית צבאית, שתשרת את כל היחידות באזור. גורמים שביקרו במרפאה המוקמת בבסיס סיפרו, שמדובר במתקן משוכלל ביותר ואף הקבילו אותו לבית חולים קטן. אותם גורמים הציגו את מכלול היכולות של המקום, כמחנה צבאי מהדור ה-3.5, מבחינת שכלולי מערכות התקשוב והמידע, רשתות התקשורת והמידע שיפעלו בו, לצד האמצעים לשיפור חייהם של החיילים שישרתו בבסיס.

כזכור, לקראת ביצוע תכנית ההתנתקות, היתה מערכת הביטחון זקוקה לאתר מגורים לכוח משימה גדול במיוחד. ליד צומת גמא, אותר שטח חקלאי, עליו הוקם מחנה אוהלים עצום, שזכה לכינוי 'עיר אוהלים'. במחנה זה, התרכזה פעילות השגרה של היחידות הצבאיות, שרוכזו לקראת שילובם בפעילות הסיוע לפינוי התושבים. לצד אוהלי המגורים, הוקמו במקום שלוחות של מסעדות, בנק, אוהל אירועים וכן מתקנים לטיפולים רפואיים, סיוע נפשי וכדומה. לקראת מועד ההתנתקות באוגוסט 2005, היו במקום אלפי חיילים ושוטרים, שיצאו בכל יום בשיירות לתוך גוש קטיף, כדי לסייע לתושבים לארוז את החפצים שלהם ובצרכים אחרים, לקראת יציאתם מהישובים.

איכלוס המחנה החדש בימים אלו נעשה באופן איטי ובכל שלב צפויים לעבור עוד חיילים, קצינים ונגדים ממקומה הנוכחי של מפקדת האוגדה, למקום שירותם החדש. המעבר התעכב ככל הידוע, בגלל ההחלטה בפיקוד הדרום שלא לאכלס את המחנה עד להשלמת כלל המתקנים שבו.

מדובר צה"ל נמסר שפרוייקט מבנה האוגדה החדשה הינו חלק מתכנית אב, אשר תוכננה כחלק מתכנית ההתנתקות. במסגרת זו, הוחלט על מיקום ארעי של הבסיסים כפי שהם ממוקמים היום. בניית מפקדת האוגדה החדשה, מצוייה בעיצומה והמעבר אליה החל בעת האחרונה. עוד הדגישו כי מעבר זה תוכנן לפני זמן רב משיקולים של התייעלות וחיסכון בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully