וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד בגדוד: הוותיקים סירבו לשמור

יהושע בריינר

8.7.2009 / 16:58

חיילים שמוגדרים כ"ותיקים" בגדוד חרוב של חטיבת כפיר דרשו לקבל פטור משמירות. כאשר לא נענתה דרישתם עלו 16 מהם על אוטובוסים למרכז הארץ

16 חיילים מגדוד חרוב של חטיבת כפיר נטשו הבוקר (רביעי) בסיס בבנימין לאחר שזעמו על כך שהורו להם לעלות לשמירה בעמדה בבסיס. לטענת החיילים, אין סיבה שהם יעלו לשמירה מכיוון שישנם חיילים "צעירים" יותר שהגיעו לגדוד ומכיוון שהם נחשבים ל"ותיקים" הם לא צריכים לשמור. החיילים הצעירים הגיעו אמש, אז החלו החיילים הוותיקים יותר בגדוד לדרוש פטור מהשמירות ודרשו להקל על שירותם. בתגובה החלו מפקדים בגדוד בשיחות עם החיילים והבהירו להם שבגדוד לא יתקיים מצב בו תהיה אפליה בין חיילים, ללא קשר לזמן שירותם הצבאי.

הבוקר החליטו החיילים לקחת את החוק לידיים. הם נטשו את הבסיס ועלו על אוטובוסים בחזרה לבתיהם. בעקבות כך החלו מפקדיהם להתקשר לכל אחד מהחיילים ודרשו מהם לשוב לבסיס אחרת ייענשו בחומרה רבה. בעקבות כך הסכימו רוב החיילים לשוב, אולם גורם צבאי בחטיבה אומר כי הנושא מטופל על ידי מפקדי הגדוד והחטיבה וכי החיילים צפויים להיענש.

אין זה המקרה הראשון בו חיילים ותיקים מורדים נגד מפקדיהם בדרישה להקלות בתנאי השירות. בקיץ שעבר נטשו 15 חיילים מחטיבת גולני את בסיסם בטענה שמפקדיהם פוגעים בזכותיהם. שנה לפני כן מרדו 60 חיילים מגדוד 51 של גולני ונטשו בהפגנתיות את הבסיס במחאה על יחס נוקשה מצד מפקד הגדוד החדש.

עד לרגע זה לא התקבלה תגובת דובר צה"ל.

ליצירת קשר עם הכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully