וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יהיה עם מיצי?

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

8.7.2009 / 17:01

החתול שלכם עושה צרכים בכל הבית, או אוכל עיתונים? המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים עונות לשאלות שלכם

הבעיה שלי היא עם חתולה בת 4, שבעבר גרה עם אנשים שהתאכזרו אליה. היא הועברה לבית חדש, בו מתייחסים אליה יפה ומטפלים בה באהבה גדולה. אבל, מאז היא משתינה בכל הבית - על הספות המיטות, ובכל מקום אפשרי. מה עושים?

כל הכבוד לך על הצלת חיי החתולה והמאמץ במציאת פתרון. אכן מדובר בבעיה התנהגותית והיא נפוצה מאד. החדשות הטובות הן שההתנהגות הזו בהחלט ברת שינוי. כדאי לעבוד עם גורם מקצועי (ייעוץ התנהגותי מלא בבית החתולה). יש בעיה התנהגותית, הנובעת, על פי הכתוב, הן מחוסר התייחסות קשה מאד בצרכיה ההתנהגותיים, הרגשיים וגם הפיזיים של החתולה. ניתן לתקן כל זאת וכל שצריך הוא שיתוף פעולה מלא של האנשים שאיתה כעת.

את מציינת שיש בליבם הרבה מאד אהבה אליה וכל מה שצריך לעשות כעת הוא לעקוב אחר ההוראות הספציפיות לצורך תיקון בדרכים חיוביות בלבד של המצב. חתולים צריכים לקבל מענה לצרכיהם ההתנהגותיים והרגשיים בנוסף לצרכיהם הפיזיים, ולשם כך נפנה אותך לכתבה מפורטת בנושא, באתר שלנו (ראו קישור). והיה וכל זה לא יעזור באופן מלא – אנא פני אלינו שוב לצורך קבלת ייעוץ התנהגותי מקצועי מלא שילווה אתכם עד לפתרון מלא של הבעיה.

אנא דעי שני דברים חשובים – האחד – אם יש אהבה אל החתולה ומוכנים לעשות המאמץ הנדרש בעבודה על פי כתבתנו ו/או ייעוצנו הפתרון מובטח ובאופן חיובי בהחלט , כמו שציינו קודם לכן. והשני – אנא לא למסור אותה הלאה – זה רק יחמיר המצב ואין כל סיבה בכך.

החתול שלי אוכל ניירות. זה אולי לא היה נורא רע בבית רגיל, אבל אני עובד בבית והניירות חשובים לי. איך לגמול אותו?

נייר הוא בוודאי לא מזון, כידוע לכולנו... אכילה וכירסום מוצרים שאינם בגדר מזון, הן פעולות הדורשות התייחסות מקצועית , והתופעה נקראת “pica”. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי לא כל אכילת נייר היא בגדר פעולה שאיננה רגילה. ומה זה אומר בעצם? ייתכן ואכילת הניירות במקרה שלך, נובעת מרצון לשחק איתם מתוך שעמום ואולי גם רצון למשוך את תשומת לבך. יש צורך לבדוק כיצד בדיוק נראית האכילה הזו הספציפית, האם היא אכילה ממש, או רק משחק כלשהו.

והיה ומדובר באכילה ממש, חשוב מאד לבדוק ולשפר את איכות המזון של החתול ואת הרגליו בכל תחומי הפעילות (משחקים) – מזון ברמה הגבוהה ביותר, אם זה אפשרי כלכלית. מחסור במרכיבים חיוניים במזון ברמה בסיסית עלולים בהחלט לגרום לחתול לנסות ולהגיע למרכיבים אלו בדרכים אחרות, בדרך כלל בחוסר יעילות.

בנוסף, חשוב מאד לבדוק אותו פיזית וזאת עוד לפני תהליך החלפת המזון (בכל מקרה חשוב לעשות זאת לאורך זמן ובהדרגה במשך כעשרה ימים, כאשר במשך זמן זה מערבבים את המזון הקיים עם החדש באחוזים הולכים וגדלים לטובת המזון החדש). בדיקה פיזית מקיפה ומלאה אצל וטרינר/ית מיומן בתחום הטיפול בחתולים תיתן לך אפשרות לכסות תחום זה מדובר בביצוע אבחנה לא פשוטה ובבעיה לא נפוצה. אנא חפש המלצות איכותיות באינטרנט ודאג לקבל מספר המלצות, כמובן.

במידה ואין בעיה פיסית, חשוב לוודא שכל ההיבטים של הצרכים ההתנהגותיים והרגשיים של החתול מקבלים מענה יעיל גם כן. פעילויות ומשחקים עצמאיים ומתאימים לחתול פלוס כאלו אשר אתה עושה איתו (באמצעות חכות משחק יעילות, ארוכות, שמחקות באמת את מעוף הציפור או את מרוץ העכבר) ובנוסף – מקומות מרבץ , טיפוס וצפייה בגבהים שונים, כאשר יש לו אפשרות כמובן גם לצפות בנעשה בחוץ. מתקני גירוד גבוהים, יציבים ויעילים – אלו הם הבסיס לחיים פעילים ומעניינים , שימנעו מהחתול לעסוק בפעילות מזיקה לעצמו וגם לך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully