וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ הודפת ביקורות: "לא בפאניקה"

פנחס וולף

8.7.2009 / 16:44

בלשכתו של נתניהו סיכמו את מאה ימי הכהונה הראשונים במסיבת עיתונאים וניסו להסביר את הזיגזג הכלכלי של רה"מ: "חלק מהתיאומים קיבלו פרשנות של החלפת דעות"

חברי לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ערכו היום (רביעי) תדרוך לעיתונאים לסיכום 100 ימי כהונה של הממשלה. בתדרוך נכחו ראש מערך ההסברה ניר חפץ, מזכיר הממשלה צבי האוזר, ראש צוות התגובות של הליכוד ח"כ אופיר אקוניס, ראש המטה לביטחון לאומי עוזי ארד ויועציו של נתניהו רון דרמר ואייל גבאי.

מזכיר הממשלה האוזר אמר כי "האיפיון הבולט של הממשלה הנוכחית היא שמדובר בממשלת אחדות אמיתית. ראש הממשלה הבין שהאינטרס הלאומי מחייב הקמה של ממשלת אחדות, זה דבר לא פשוט מכיוון שמדובר במפלגות עם תפיסות עולם שונות, והוא הצליח לייצב עמדה שמבטאת קונצנזוס רחב".

לדבריו, "האחדות של הממשלה הזו, גם באה לידי ביטוי בהקשר הכלכלי, התקציב שהוא תקציב דו שנתי באמת משקף עמדה אינטגרטיבית, הדבר הנכון הוא לאחד את אותן מפלגות פוליטיות, לנסות להתרכז במוסכם ובמקובל. חלק מהתיאומים קיבלו פרשנות כאי עמידה או בהחלפה של דעות, אבל העובדה היא שאנחנו צועדים בצוותא בעת משבר כלכלי וגם בעת אתגרים בטחוניים ומדיניים".

ניר חפץ הביע שביעות רצון מפעילות הממשלה וסקר את הישגיה. "יש לנו פה שלושה חודשים עם הרבה הישגים. החל מהקמת ממשלת אחדות דרך תקציב דו שנתי שנותן אופק כלכלי להתמודדות עם המשבר הכלכלי, מבוסס על עסקת חבילה, רפורמה במינהל מקרקעי ישראל, חוק חדש לבנק ישראל, והסכמה רחבה סביב המתווה המדיני שהוצג בנאום בר אילן".

חפץ השיב לשאלה האם הלשכה בפאניקה ואמר: "לא". קיום התדרוך בהתרעה קצרה הוסבר בכך שהוא לא תוכנן מראש. חפץ הסביר כי התדרוך התקיים בסוף לאחר בקשות שבאו מכתבים לדבר עם ראש הממשלה, והוא ביקש לעשות זאת בצורה מסודרת.

ח"כ אקוניס התייחס להשגות קדימה כלפי הישגי הממשלה ואמר כי "100 הימים הראשונים של ממשלת קדימה חבל בכלל להכביר במילים. ההדרדרות הבטחונית שהייתה אז ואני לא ארחיב בעניין הזה... ומה היה ב-1000 הימים? 1000 ימים ואפס הישגים. עכשיו לבוא ולומר מה קורה במאה הימים פה זה צביעות במקרה הטוב ועזות מצח במקרה הרע".

אקוניס דיבר גם על המישור הכלכלי ואמר כי "שמעתי את הביקורת של קדימה על השינוי בעניין המע"מ. אם הייתה נשארת ההחלטה היו אומרים שהיא רעה. אם שינו את ההחלטה אומרים שעשו זיגזג. ההחלטה שהתקבלה בנושא המע"מ אחרי הידברות ארוכה מאוד הייתה החלטה הנכונה ביותר".

בנוגע לנושא הביטחוני אמר אקוניס, כי "אם נבחן את המצב הביטחוני ב-100 הימים של הליכוד מול קדימה, אתם יכולים להבין בעצמכם את ההבדל... בכל הפרמטרים ביטחוני כלכלי ומדיני 100 הימים שלנו אם מלאי הישגים". גם עוזי ארד התייחס לנושא ואמר בנוגע לאירן כי "הנושא הזה זוכה לשימת לב של מדיניות הממשלה ושל נתניהו באינטנסיביות. הדברים האלה לא מקבלים פרסום. אין זה אומר שהנושא לא מטופל בהיקפים גדולים... ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully