וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבצורת תפגע מעכשיו בכיס של כולנו

פנחס וולף

8.7.2009 / 16:41

החל מ-17 ביולי, כל משפחה שתחרוג מסל צריכת המים שלה, תצטרך לשלם קנס כספי. ח"כ תירוש המתנגדת לחוק: "הממשלה מנצלת בציניות את משבר המים כדי להגדיל את הכנסות המדינה"

ועדת הכספים של הכנסת אישרה אחר הצהרים (רביעי) את חוק היטל הבצורת לפיו יוטל קנס על כל משפחה שתחרוג מסל צריכת המים שלה. הסעיף ייכנס לתוקפו ב-17 ביולי. יישום החוק כרוך באישורה של הכנסת, אך הוא צפוי לעבור ברוב גדול. על פי ההחלטה, הקצבת המים לנפש תורחב משמעותית, כך שבמקום 3 קוב מים שהוקצבו לכל אדם על פי הצעת האוצר - תגיע הקצבת הבסיס לנפש עד ל-6 קוב במתווה מדורג ומשתנה.

הקצבת הבסיס למשפחה בת 4 נפשות תעמוד על 16 קוב מים עד חודש נובמבר השנה, כאשר תוספת של 4.2 קוב תינתן עבור כל נפש נוספת המתגוררת במקום. מחודש נובמבר ועד ינואר תשונה הקצבת הבסיס ל-18 קוב עם תוספת של 5 קוב לנפש – ומחודש ינואר 2010 ועד סוף השנה הבאה תיקבע מכסת הבסיס על 12 קוב מים לשתי נפשות, 15 קוב לשלוש נפשות ו-20 קוב עבור 4 נפשות. עבור כל אדם נוסף בבית יוקצו 5 קוב מעבר למיכסה זו – כל בית אב יחוייב בתשלום של 20 שקלים לכל קוב שיצרוך מעבר למיכסה המצויינת. מתווה זה מחליף, כאמור, את התכנית המקורית להקצות 3 קוב מים לאדם בלבד.

להערכת האוצר, משמעות מתווה החלופה היא כי הכנסות המדינה ממס הבצורת יסתכמו ב-700 מיליון שקלים, במקום 1.2 מיליארד שקלים שהיו אמורים להיכנס לקופה הציבורית על פי התכנון המקורי.

ח"כ רונית תירוש (קדימה) שהתנגדה לחוק אמרה כי "לא השתכנעתי שהקנסות נועדו לחנך את הציבור לחיסכון במים. לתחושתי, הממשלה עושה ניצול ציני של משבר המים על מנת להגדיל את הכנסות המדינה". עוד אמרה ח"כ תירוש כי "לכאורה מבקשת הממשלה לחנך את הציבור לנהוג בחיסכון, אך מתנגדת לגישה הדוגלת בהענקת תמריצים לחוסכים במים. לכאורה, הממשלה רק רוצה לפתור את משבר המים אך מסרבת להתחייב לתעל את הקנסות למימון פרויקטים של התפלה".

שר התשתיות עוזי לנדאו אמר לאחר אישור ההיטל כי "אני שמח שחברי הכנסת גילו אחריות, הבינו את עומק המשבר והצביעו בעד ההיטל. זהו צעד משמעותי לשמירה על המשאב שכולנו צריכים לחלוק בו באופן שיוויוני ולנהוג בו בזהירות. אין אנו רואים לנגד עינינו את כספי ההיטל אלא את החיסכון במים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully