וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר טרומית: נהגים צעירים יתנזרו מאלכוהול

פנחס וולף

8.7.2009 / 15:33

שורת הצעות חוק אושרו בקריאה טרומית, בהן איסור מוחלט של שתיית אלכוהול על נהגים צעירים, והצעה המחייבת לאפשר לעובדים לצאת לשירותים לפי צרכיהם

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית מספר הצעות חוק. אחת ההצעות, של ח"כ חמד עאמר (ישראל ביתנו), קובעת כי נהג שטרם מלאו לו 24 שנים, נהגי מוניות ואוטובוסים, ונהגים עם רכבי משא גדולים לא יורשו לשתות אלכוהול ולנהוג. על פי הצעת החוק, נהגים אלו ייחשבו ל"שיכורים", כהגדרה בפקודה, אם בגופם מצוי אלכוהול בכל ריכוז שהוא.

בדברי ההסבר כתב ח"כ עאמר כי "נהגים חדשים, נהגים צעירים, נהגים אשר מסיעים מספר רב של אנשים ונהגים עם רכבי משא גדולים נמנים עם קבוצת סיכון גבוהה יותר לעצמם ולסובבים אותם, ועל כן יש להחמיר עמם בכל הקשור לשתיית אלכוהול, כך שדעתם תישאר צלולה במאת האחוזים, ושום גורם לא יפגע ברמת הערנות והקשב שלהם בדרכים. לפיכך, מוצע לקבוע, כי הם ייחשבו ל"שיכור", כהגדרתו בפקודה, אם בגופם מצוי אלכוהול בכל ריכוז שהוא".

בעניין אחר אושרה הצעת חוק של חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה), יצחק וקנין (ש"ס) ושלמה מולה (קדימה) המחייבת מעסיקים להעמיד לרשות העובדים מתקן שירותים ראוי ולאפשר להם לצאת להפסקת שירותים על פי צרכיהם.

בדברי ההסבר לחוק נאמר כי "לצערנו הולך וגדל מספר מקומות העבודה המתעלמים מזכותו הבסיסית של העובד ללכת לשירותים על פי צרכיו. עובדים מועסקים שעות ללא כל אפשרות לעשות את צרכיהם. לא יעלה על הדעת קיומו של מצב כזה במדינת ישראל".

ברוב של 20 נגד 1 חברי כנסת עברה בקריאה טרומית הצעת חוק של ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) בנוגע לפיצוי נוסעים בשל עיכוב או דחייה או ביטול טיסה. "מדובר בהצעת חוק צרכנית ממדרגה ראשונה שבאה להגן על הנוסע מול התעמרות והתרשלות חברות התעופה כמקובל באירופה מזה שש שנים. מאות אלפי אזרחים מצפים להצלחת הצעת חוק זו. יש לפצות את הנוסע על עיכוב או ביטול טיסה", אמר ח"כ טיבי.

מליאת הכנסת אישרה גם פה אחד בקריאה טרומית את הצעת "חוק החסכמים" שיזמו חברי הכנסת יוחנן פלסנר וניצן הורוביץ. הצעת החוק באה להתמודד עם משבר המים החריף ותחייב התקנת חסכמים בברזי המים של כל מבנה ציבורי. הדבר יביא לחיסכון ניכר בהוצאה הציבורית על מים ובעיקר יסייע בחיסכון במים עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully