וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מקרה "מדלן מק'קאן" שהסתיים בשלום

טלי גולדשטין

8.7.2009 / 13:51

גבר בן 41 חטף ילדה בת 12, ששהתה בווילת נופש עם משפחתה בדרום צרפת, אך נעצר בנמל התעופה. השניים נפגשו באינטרנט

מקרה "מדלן מק'קאן" שני נמנע בצרפת. ילדה בת 12 בוכיה נמצאה בנמל תעופה צרפתי לאחר שגבר בלגי בן 41 חטף אותה מווילת הנופש בה שהתה עם משפחתה. לפי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, הגבר החשוד ניסה לקחת את הילדה עמו למדריד.

הילדה מהעיר גלזגו שבסקוטלנד, שהתה עם משפחתה בווילה בסאן סיר סור מר שבדרום צרפת כשפותתה על ידי הגבר, אותו פגשה באינטרנט. הגבר יצר איתה קשר על גבי האינטרנט לפני ארבעה חודשים. הוא טען שהוא בן 28. ביום שישי האחרון הוא חטף את הילדה מהווילה ולקח אותה לנמל התעופה מרסיי פרובאנס לטיסה לספרד. כשהגיעו השניים לנמל התעופה, גילה הגבר שילידה אין דרכון איתה וזנח אותה בטרמינל. הוא עלה למטוס למדריד בלעדיה.

הילדה, ששמה לא הותר לפרסום, נמצאה לבדה וסיפרה למשטרה כי הגבר ניסה לחטוף אותה לספרד. המשטרה עצרה את הטיסה ולכדה את החשוד בתוך דקות מזמן ההמראה. ככל הנראה, הילדה נעדרה כשלוש שעות והוריה אפילו לא הספיקו לדווח על היעלמותה.

הילדה פגשה את החשוד ברשת החברתית Gaia.com. החשוד אמר לה שהוא בן 28 ויצר איתה קשר גם במייל. לפי עיתון "לה פיגרו", הוא הגיע לאתר הנופש שלה והמתין שלושה ימים לפני שפיתה אותה מהווילה. "הודענו להורים והם נחרדו לשמוע מה קרה", סיפר אחד השוטרים. הגבר, המתגורר בספרד, אמר למשטרה כי הוא דודה של הילדה, אך נעצר והואשם בחטיפה. הילדה הושבה למשפחתה בשלום.

כזכור, בשלישי במאי 2007 נעלמה מדלן ממיטתה בדירת הנופש ששכרו הוריה באתר הנופש פראייה דה לוז שבמחוז אלגרב בפורטוגל, מספר ימים לפני שמלאו לה ארבע שנים.

מחקירה ראשונית של יחידת החקירות של משטרת פורטוגל עלה כי מדלן נחטפה. לאחר חקירה נוספת העלתה המשטרה תיאוריה לפיה מדלן מתה בחדרה. במקביל לחקירה, שהתנהלה תוך כדי שיתוף פעולה של המשטרה הבריטית והפורטוגלית, התקבלו מספר דיווחים לא מאושרים של אנשים שטענו כי ראו את מדלן בפורטוגל ובמקומות אחרים. משטרת בריטניה בדקה כיווני חקירה שונים, בהם גם החשד, לפיו מק'קאן נחטפה על ידי רשת פדופילים מבלגיה ושהוריה מעורבים בהיעלמותה.

ביולי האחרון, נוקו הבני הזוג מק'קאן מכל חשד למעורבות בתיק על רקע חוסר בראיות. ב-21 ביולי סגרה התביעה בפורטוגל את תיק מדלן מק'קאן באופן רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully