וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להפסיק את גירוש הילדים לאלתר"

אייל דץ

8.7.2009 / 12:48

במבצע הגירוש של העובדים הזרים כלולים גם 1,200 ילדים, ישראלים לכל דבר. בדיון מיוחד שהתקיים היום בכנסת נאמר כי מעצרם בלתי חוקי בעליל

הוועדה לזכויות הילד בכנסת קיימה היום (רביעי) דיון מיוחד לנוכח מבצע הגירוש של מהגרי עבודה ופליטים משטח ישראל. בדיון שיזם ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) הוצגה סקירה על מצבם של ילדי העובדים הזרים והפליטים בארץ.

ח"כ הורוביץ מחה בדיון בחריפות על מה שהוא הגדיר כ"מעצרים, כליאה, וגירוש של ילדים שנולדו בישראל, גדלו כאן, לומדים בבית ספר ישראלי, מדברים עברית, ואינם מכירים כל ארץ אחרת מלבד ישראל שהיא מרכז חייהם". לדבריו, "הילדים הללו הם ישראלים לכל דבר ועניין, אין שום הבדל בינם לבין ילדים ישראלים אחרים, וגירושם הוא עוול נורא שצריך להיפסק לאלתר".

בדיון הובהר כי מעצרם וכליאתם של ילדים, חלקם קטנים מאוד, בבתי כלא הוא בלתי חוקי על-פי החוק הישראלי, מנוגד לאמנות הבינלאומיות על זכויות הילד, ונוגד את המוסר האנושי הבסיסי ביותר. "חייבים לזכור שהמדובר בילדים קטנים, שלא חטאו, ויש לנהוג כלפיהם ברגישות מרבית, ובשום פנים ואופן לא לנהוג כלפיהם כפושעים ולשים אותם מאחורי סורג ובריח", אמר הורוביץ.

מבצע הגירוש: תרמית

"עולה בעיני החשש כי המניע לרדיפות אחר אותם ילדים, שרובם אפריקאים, היא כנראה צבע העור שלהם. מסתבר שבישראל קשה לנו לקבל ילדים שחורים כמי שראויים גם הם לזכויות אדם. המדובר ב-1,200 ילדים בסך הכל, ולא יקרה שום אסון אם מדינת ישראל תאמץ אותם לחיקה, במיוחד משום שאין להם כל מקום אחר ללכת אליו". בעניין מהגרי העבודה הלא חוקיים אמר ח"כ הורוביץ כי כל מבצע הגירוש הוא תרמית, משום שבמקביל לגירוש, מביאים ללא הפסקה עובדים זרים חדשים.

"מדיניות עקבית מחייבת הפסקת מתן ההיתרים לקבלני כוח אדם, להביא לכאן עובדים זרים נוספים, ובמקביל לאפשר למהגרי העבודה הבלתי-חוקיים השוהים בישראל לעזוב את הארץ מרצונם, מבלי שנצטרך לרדוף אחריהם וללכוד ילדים במוסדות חינוך וברחובות. יש לתת לזרים ארכה מסודרת של חצי שנה לפחות, שבה יוכלו להסדיר את ענייניהם כאן, לבקש אשרה למדינה אחרת, ואז יעזבו מרצון. חשוב לזכור שמדובר באנשים שהבאנו לכאן כדי לטפל בהורים הזקנים שלנו, לעבוד בשדות שלנו ולסלול את הכבישים שלנו. הם בני אדם כמונו בדיוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully