וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אטיאס: "צריך לחיות עם הערבים בהפרדה"

8.7.2009 / 12:08

לאחר שקרא לעצור את התפשטות הערבים בצפון, התייחס שר הבינוי בכנסת לדברים שעוררו סערה. "אפשר לחיות איתם בהפרדה, כמו שהמגזר החרדי חי טוב יותר בהפרדה"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, התייחס היום (רביעי) לסערה שהתעוררה בקרב ערביי ישראל, לאחר שבסוף השבוע שעבר קרא לעצור את התפשטות הערבים בצפון הארץ. בתשובה לשאילתא של ח"כ איברהים צרצור (רע"מ-תע"ל) שעסקה בנושא אמר אטיאס מעל בימת הכנסת כי "אתם לא מתכוונים שנבנה עוד שכונה בהרצליה למגזר הערבי. צריך שיהיה למגזר הערבי מקום להתפלל ולחיות בתרבות שלו. המדינה היא מדינה יהודית, אבל יש לערבים מקום לגור, הם שווי זכויות, אבל בסוף זאת מדינה יהודית, זו ארצנו".

עוד אמר השר אטיאס כי "אמרתי שנוציא מכרזי קרקע למגזר הערבי, בשנת 2009 ייצאו מכרזים למגזר הערבי ואני מציע שתבדקו אותנו. צריך לייצר פתרונות למגזר הערבי, שיהיה להם איפה לגור ברווחה, זה טוב למגזר היהודי. אני מאמין שצריך לחיות בהפרדה ואפשר לחלוק עלי. השוויון יהיה גם אם תהיה אפשרות לכל אחד לחיות בתרבות שלו. המגזר החרדי חי יותר טוב כשהוא חי בהפרדה ויש להם את אותו שוויון. אנו מכירים בזכותם של הערבים, עדיף לנו ולהם לגור בנפרד".

במפגש שקיים השר ביום חמישי שעבר בלשכת עורכי הדין בתל אביב אמר אטיאס בין היתר כי "ראשי ערים מבקשים ממני להציל להם את הגליל, מאחר שהערבוב הזה הוא לא דבר ישים לאורך זמן לחיים משותפים. עלינו להוציא מכרזים לאוכלוסיה הערבית כך שיהיה להם איפה לגור". עוד אמר השר כי "חריש היא משימה לאומית. יש ללכת לשם ולעצור התפשטות מוואדי ערה של אוכלוסייה שבלשון המעטה אינה אוהבת את מדינת ישראל".

במגזר הערבי הגיבו בחריפות לדברים שאמר אטיאס בלשכת עורכי הדין. ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) אמר כי "אני מציע לשר אטיאס ללכת בהקדם למרפאה הקרובה למקום מגוריו כדי לבדוק אם הוא לא לקה במקרה ב'שפעת הגזענים' מבית היוצר של ליברמן". ח"כ אחמד טיבי (בל"ד) אמר כי "היחס אל אזרחי ישראל הערבים כמשהו מאיים וזר מפי שר בממשלה שאמורה לחלק משאבים, הוא על גבול העבירה על חוק ההסתה לגזענות". לדבריו, "הגזענות והשנאה לערבים בישראל מציפה את המערכת הפוליטית העולה על גדותיה ולא משאירה שום חלקה טובה, אפילו לא בקרב השר שאמור היה להיות הגורם השפוי בש"ס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully