וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: אלפי חיילים הוזרמו למחוז העימותים

טלי גולדשטין

8.7.2009 / 11:13

ארבעה ימים שמשתוללת האלימות על רקע מתיחות אתנית במחוז שינז'יאנג הסיני. השלטונות קיבלו הוראה ישירה להביא לקץ העימותים

(צילום: רויטרס)

אלפי חיילים הוצבו ביממה האחרונה בעיר אורמצ'י שבמחוז שינז'יאנג, סין, על מנת לנסות ולשים קץ למהומות האלימות על רקע אתני המשתוללות באזור מאז סוף השבוע. בתוך כך, קיצר נשיא סין הו ג'ינטאו את ביקורו באיטליה בוועידת ה-G-8 ושב לארצו כדי להתמודד עם המשבר.

אי השקט בין המיעוט המוסלמי האויגורי והסינים בני ההאן החיים במחוז החל ביום ראשון ועד כה נהרגו 156 בני אדם בעימותים, מעל אלף נפצעו ו-1,400 נעצרו. לפי דיווח כתב ה-BBC במקום, נוכחותם של אלפי החיילים בעיר משמעותה שהיא נתונה תחת משטר של חוק צבאי, למרות שלא פורסמה על כך הכרזה רשמית של הממשלה.

כוחות הביטחון קבעו הפרדה מלאכותית בעיר בין שתי הקבוצות כדי לנסות ולמנוע את האלימות אך התושבים עדיין יכולים לנוע בחופשיות מאזור לאזור. לפי דיווח ה-BBC, השלטון המקומי במחוז שינז'יאנג קיבל הוראה ברורה לסיים את המשבר מהר ככל האפשר לאור המבוכה שספג הנשיא הסיני שנאלץ לבטל השתתפותו בוועידה הבינלאומית.

יש המכנים את המהומות במחוז "המהומות הקטלניות ביותר מאז נוסדה סין החדשה ב-1949". רשויות סין מאשימות את המיעוט האויגורי בהצתת אי השקט על רקע דרישתם לעצמאות. לדבריהן, לבדלנים קשר עם ארגון הטרור אל קאעדה והם מקבלים תמיכה מגורמים חיצוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully