וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "הממשלה עסוקה רק בחישובי הישרדות"

פנחס וולף

8.7.2009 / 11:03

במסיבת עיתונאים בכנסת לרגל מאה ימים לממשלת נתניהו תקפו בחריפות חברי הכנסת של קדימה את רה"מ: "הוא סחיט, קמיט ולחיץ. התקציב דופק את החלשים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: ענת ברק)

סיעת קדימה קיימה היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בכנסת לרגל 100 ימי ממשלת נתניהו. במסיבת העיתונאים השתתפו חברי הכנסת דליה איציק, יואל חסון, נחמן שי ומאיר שטרית. במהלך מסיבת העיתונאים חשפו חברי הכנסת את הסיסמא החדשה שתוביל את הקמפיין נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ביבי – 100 ימים, 0 הישגים. זה אותו הביבי".

במקביל למסיבת העיתונאים, הגנה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני על ההחלטה שלא להצטרף לממשלה ואמרה: "אני מקבלת החלטות שהן אולי לא מקובלות בעולם הפוליטי של פעם אבל זו הייתה החלטה כל כך נכונה. קשה אבל נכונה. מאה הימים שעברו רק מוכיחים זאת". לדבריה, "ההחלטה היא בין להיות שותף למשהו רע בעצם נוכחותך שם או לשמור על האלטרנטיבה, שהיא נכונה ומשאירה תקווה לציבור במדינת ישראל. תקווה שאפשר אחרת. נכון היה לקבל את ההחלטה הזאת גם אם היא קשה".

עוד אמרה לבני כי מאה הימים הראשונים של ממשלת נתניהו הם "מאה ימים רעים למדינה. ממשלה שאין לה דרך, שמנסה לשרוד תוך כדי שהיא מזגזגת, שלא מתמודדת עם המשבר הכלכלי אלא משלמת לכל מה שבא, שאין לה דרך מדינית ושעסוקה בלשמר ולמצוא נוסחאות של הישרדות פוליטית".

"כל יום כאן הוא סיוט פרלמנטרי ודמוקרטי"

ח"כ איציק אמרה במסיבת העיתונאים כי "כל קשר בין ההבטחות לבין קיומן לא קיים בכלל. העדר עקביות, העדר אסטרטגיה, פתרונות קצרי טווח שנובעים רק מלחץ, משהו שמזכיר לנו את הקדנציה הראשונה. איש סחיט וקמיט ולחיץ. הוא בא לא מוכן לממשלה". איציק תקפה את נתניהו על כך שהפך את הפלסטינים להיראות כרודפי שלום ואת ישראל כסרבנית שלום, "איך מר תקשורת הפך להיות מר התנצלות? למה זה מגיע לפלסטינים המתנה הזו?", תהתה. "כמה זמן נצטרך אחר כך לרפא את הנזקים? אילו נתניהו היה עושה מעשה של ממש אולי הייתה בעיה לקדימה, היום אין בעיה לקדימה, אנחנו מקבלים אישורים מחודשים לכך שאסור היה לנו להיכנס לממשלה".

ח"כ שטרית אמר במסיבת העיתונאים כי "התקציב הוכן בדרך חפיפניקית. ראש הממשלה מחק את שר האוצר, שלדעתי היה צריך להתפטר מהרגע הראשון שהביאו גורם פרטי שינהל מו"מ. התקציב נותן צ'ופרים לחזקים ודופק את החלשים. התקציב הזה אכזרי לחלשים. לא צודק, ולא נכון. זה שקדימה לא נכנסה לממשלה מוכח היום כצעד נכון".

ח"כ חסון אמר: "כל יום כאן הוא סיוט פרלמנטרי ודמוקרטי. ראש הממשלה הזה עומד על בסיס של אתנן פוליטי וחלוקת תפקידים...", הוא תקף את ה"כוכבים" שהביא נתניהו בבחירות. "איפה דן מרידור? מה הוא עושה היום?", והוסיף: "אל תקראו לממשלה הזו יותר ממשלת נתניהו, היא ממשלת מקופלת, זו ממשלה שמתקפלת לה מיום ליום".

בתגובה להתקפות קדימה אמר שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין כי "ניכר שחברי "קדימה" עדיין כואבים עד מאוד את אבדן השלטון. ציפי לבני מתנהגת ביהירות, בבוטות ובביטחון עצמי מופרז יחסית לפוליטיקאית שמהלך עשר שנות ניסיונה בפוליטיקה לא הביאה להישג משמעותי, ולו אחד, למדינת ישראל".

יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס, תקף גם הוא את קדימה. "צבועים – נמאסתם", הוא אמר. "הציבור זוכר עד היום איך נראו 100 הימים הראשונים של ממשלת קדימה ואיך נראו כל שלוש שנות כהונתה - כישלון מוחלט בכל התחומים. קדימה היא האחרונה בעולם שיכולה להטיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully