וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: קדימה נגד המשתמטות מטעמי דת

פנחס וולף

8.7.2009 / 9:04

למרות שהשרים דחו את הצעת החוק המקשה על קבלת פטור לנערות משירות בצה"ל מטעמי דת, תדרוש היום האופוזיציה הצבעה שמית על הצעת החוק. "הממשלה מאפשרת השתמטות"

לאחר כשלון הקואליציה אתמול ב"חוק הקולנוע",תנסה היום (רביעי) האופוזיציה להביך פעם נוספת את הקואליציה. חברי האופוזיציה מתכוונים לדרוש הצבעה שמית על הצעת החוק "משתמטות בשם הדת" של ח"כ ישראל חסון (קדימה). זאת, לאחר שוועדת השרים לחקיקה הביעה התנגדות להצעת החוק. לטענת חסון, ועדת השרים דחתה את הצעת החוק, למרות תמיכה עקרונית של רוב השרים, בשל התנגדות חריפה של ש"ס ויהדות התורה. לדבריו, "הקואליציה שמתהדרת בכינויים כמו 'המחנה הלאומי' נרדמה בשמירה".

על פי הצעת החוק, נערות המעוניינות בקבלת פטור משירות בצה"ל מטעמי הכרה דתית, תידרשנה להצהיר שבשלוש השנים שקדמו להצהרה הן למדו לפות שנתיים במוסד חינוכי-דתי, ולהציג אישור רשמי ממוסד הלימודים. עם זאת, במקרים שבהם הנערה לא למדה במוסד חינוכי-דתי, ההצעה היא להשאיר פתח להפעלת שיקול-דעת וסיכוי למי שתשכנע את הפוקד בלשכת הגיוס, במהלך ריאיון עמה, כי יש טעמים מיוחדים המצדיקים זאת.

כיום נדרשות המעוניינות בקבלת פטור משירות חובה בצה"ל מטעמי הכרה דתית להגיש רק תצהיר בפני שופט או דיין בבית דין רבני, לפיו טעמים שבהכרה דתית מונעים מהן מלשרת בשירות בטחון. עליהן להצהיר כי הן שומרות על כשרות בבית ומחוצה לו והן אינן נוסעת בשבת. לאחר מסירת תצהיר זה, הן פטורות משירות ביטחון. הצעת החוק נולדה לאחר שאגף כוח אדם בצה"ל הציג לאחרונה נתונים, מהם עולה כי שמונה אחוזים מהנשים המצהירות על עצמן כדתיות משקרות, וכי מדובר בהצהרה כוזבת.

"הממשלה, בהתנגדותה להצעה, מאפשרת את המשך המצב הקיים, לפיו נערה שמעוניינת לקבל פטור משירות צבאי מצהירה שהיא שומרת דת, כשרות ושבת ומיד אחר-כך נוסעת להשתזף בים בביקיני", אמר חסון. "ההחלטה להתנגד להצעת החוק תדרדר את צה"ל במדרון חלקלק שבסופו יהפוך מצבא העם, המושתת על ערכים כמו הקרבה, סולידאריות, אחוות לוחמים ושותפות גורל לצבא של שכירים שעבורם הצבא מהווה מקום עבודה ותו לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully