וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל המכללה שהטריד זומן לשימוע במש' החינוך

נעמה טלמור

8.7.2009 / 8:46

פרופ’ מיכאל שגיב, מנהל מכללת ”זינמן” לחינוך גופני, זומן לשימוע בפני מנכ”ל המשרד. זאת, עקב הפרסום בוואלה! לפיו, הוא ממשיך לכהן בתפקידו גם לאחר שבי”ד קבע שהטריד עובדת

פרופסור מיכאל שגיב הוזמן אמש לבירור משמעתי דחוף אצל מנכ"ל משרד החינוך דוקטור שמשון שושני, זאת בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות לפיו שגיב, שהורשע באחרונה בעבירות משמעת חמורות ובהפרת הוראות של החוק למניעת הטרדה מינית ביחס לעובדת במכללה, ממשיך לכהן בתפקידו כראש מכללת "זינמן" לחינוך גופני הממוקמת בתוך מכון וינגייט. הבירור המשמעתי ייערך מחר במשרדו של שושני. שליח מיוחד הגיע לביתו שבטבעון לקראת השעה חצות ומסר לו את הזימון לשימוע.

מהכרעת הדין של בית הדין למשמעת, שתוכנה הגיע לוואלה! חדשות, עולה כי לפני חמש שנים פנה שגיב למתלוננת, שעבדה במכון והיתה כפופה לו, השמיע באוזניה הערות אודות המראה החיצוני שלה והציע לה מספר פעמים לקיים עמו יחסי מין. בנוסף, הוא הבהיר - כך לפי התלונה - כי הוא מצפה ממנה למענה חיובי במהרה. לדברי המתלוננת, היא דחתה את ההצעה ואמרה לו שהיא נשואה. אף על פי כן, הוא המשיך להציע לה הצעות מיניות.

חשיפת הפרשה עוררה סערה בקרב גורמים במשרד החינוך. ח"כ רונית תירוש (קדימה), שכיהנה בעבר כמנכ"לית משרד החינוך, אמרה אמש כי "על פרופ' שגיב להשעות עצמו מעבודתו". לדברי ח"כ תירוש, "טוב היה עושה פרופ' שגיב אילו השעה עצמו כבר בתחילת הפרשה. כאיש חינוך, אני מצפה ממנו להשעות עצמו עוד היום. במידה ולא יאות לעשות כן, על מנכ"ל משרד החינוך לפעול להשעייתו המיידית של ראש המכללה".

עוד אמרה תירוש כי "המסר החינוכי והמוסרי מחייבים את בית הדין לעשות שימוש בכל הכלים העומדים לרשותו, על מנת להרחיק באופן מיידי את פרופ' שגיב מהמכון. לא יעלה על הדעת שמשרד חינוך הנוהג ביד קשה בילדים אלימים ומרחיק אותם לצמיתות ולאלתר עוד לפני מיצוי תהליך הערר, יאפשר למנהל מוסד חינוכי שהטריד להמשיך ולכהן בתפקידו באין מפריע".

מנכ"לית משרד החינוך לשעבר אמרה גם כי "אסור שגופן ונפשן של הנשים יהיה הפקר. עלינו ליצור 'סביבה בטוחה' לנשים הנופלות קורבן להטרדה מינית. המתנה של שבועות ארוכים עד למתן גזר הדין, שעה שפסק הדין כבר ניתן, היא נצח עבור הנשים הקורבנות ועמיתותיהן". המועצה להשכלה גבוהה בחרה שלא להגיב בנושא בטענה כי היא אחראית לצד האקדמי בלבד.

מלשכתו של פרופ' מיכאל שגיב נמסר בתגובה לוואלה! חדשות: "שאלת אמצעי המשמעת תלויה ועומדת וכן זכות פרופ' שגיב לערעור על קביעת בית הדין למשמעת, בפני היררכייה משפטית. לפיכך, בשלב זה פרופ' שגיב רואה עצמו מנוע מלהגיב לעצם ההחלטה ולעצם האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully