וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנהל המכללה שהטריד צריך להשעות עצמו"

נעמה טלמור

7.7.2009 / 20:13

ח"כ רונית תירוש קראה לראש המכללה לחינוך גופני שהטריד עובדת, להשעות את עצמו מהתפקיד. "לא יעלה על הדעת שמשרד החינוך לא יתערב"

ח"כ רונית תירוש (קדימה) קראה הערב (שלישי) לראש המכללה לחינוך גופני הנמצאת בתחומי מכון וינגייט, פרופ' מיכאל שגיב, להשעות את עצמו מתפקידו. תירוש אמרה את הדברים בתגובה להרשעתו של פרופ' שגיב בבית הדין למשמעת של שירות המדינה. שגיב שממשיך להגיע לעבודתו במכללה, הורשע באחרונה בעבירות משמעת חמורות ובהפרת הוראות של החוק למניעת הטרדה מינית ביחס לעובדת במכללה.

מהכרעת הדין של בית הדין למשמעת, שתוכנה הגיע לוואלה! חדשות, עולה כי לפני חמש שנים פנה שגיב למתלוננת, שעבדה במכון והיתה כפופה לו, השמיע באוזניה הערות אודות המראה החיצוני שלה והציע לה מספר פעמים לקיים עמו יחסי מין. בנוסף, הוא הבהיר - כך לפי התלונה - כי הוא מצפה ממנה למענה חיובי במהרה. לדברי המתלוננת, היא דחתה את ההצעה ואמרה לו שהיא נשואה. אף על פי כן, הוא המשיך להציע לה הצעות מיניות.

לדברי ח"כ תירוש, "טוב היה עושה פרופ' שגיב אילו השעה עצמו כבר בתחילת הפרשה. כאיש חינוך, אני מצפה ממנו להשעות עצמו עוד היום. במידה ולא יאות לעשות כן, על מנכ"ל משרד החינוך לפעול להשעייתו המיידית של ראש מכללת זינמן".

עוד אמרה תירוש כי "המסר החינוכי והמוסרי מחייבים את בית הדין לעשות שימוש בכל הכלים העומדים לרשותו, על מנת להרחיק באופן מיידי את פרופ' שגיב. לא יעלה על הדעת שמשרד חינוך הנוהג ביד קשה בילדים אלימים ומרחיק אותם לצמיתות ולאלתר עוד לפני מיצוי תהליך הערר, יאפשר למנהל מוסד חינוכי שהטריד להמשיך ולכהן בתפקידו באין מפריע".

מנכ"לית משרד החינוך לשעבר אמרה גם כי "אסור שגופן ונפשן של הנשים יהיה הפקר. עלינו ליצור 'סביבה בטוחה' לנשים הנופלות קורבן להטרדה מינית. המתנה של שבועות ארוכים עד למתן גזר הדין, שעה שפסק הדין כבר ניתן, היא נצח עבור הנשים הקורבנות ועמיתותיהן". המועצה להשכלה גבוהה בחרה שלא להגיב בנושא בטענה כי היא אחראית לצד האקדמי בלבד.

מלשכתו של פרופ' מיכאל שגיב נמסר בתגובה לוואלה! חדשות: "שאלת אמצעי המשמעת תלויה ועומדת וכן זכות פרופ' שגיב לערעור על קביעת בית הדין למשמעת, בפני היררכייה משפטית. לפיכך, בשלב זה פרופ' שגיב רואה עצמו מנוע מלהגיב לעצם ההחלטה ולעצם האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully