וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד ראשון לממשלה בקרב עם האופוזיציה

פנחס וולף

7.7.2009 / 18:07

האופוזיציה הצליחה להפיל את חוק הקולנוע, לפיו ביקשה הקואליציה להאריך את השהיית העיסוק בתקציב הקולנוע. הליכוד: "קדימה תקעה סכין בגב היוצרים"

מפלה ראשונה לקואליציה בהצבעות בכנסת. האופוזיציה הפילה היום (שלישי) את הצעת החוק ממשלתית, חוק "הקולנוע" ברוב של 13 חברי כנסת מול שישה. על פי הצעת החוק, תוארך בחמש שנים נוספות ההוראה לפיה הסעיף העוסק בתקציב הקולנוע בחוק הקולנוע יושהה. במקום זאת ביקשה הממשלה להקצות 67 מליוני שקלים לשנה לתקציב הקולנוע בהתאם להסכמה שהושגה בעניין

"הממשלה נפלה בהצעת החוק משום שבעקבות ריבו שרים אין לה מספיק ח"כים שיאיישו את המליאה", טענו גורמים באופוזיציה. מקדימה נמסר כי "ממשלה מנופחת שמזרימה מיליונים להישרדותה מחויבת לחזק את יוצריה וכישרונותיה הצעירים. סדר העדיפויות המעוות של הממשלה שמתבטא בתקציב עלוב לקולנוע וליוצרים לא יכול לעבור".

לדברי גורמים במפלגה, "זהו מסר חשוב לממשלה שתקציב הקולנוע חייב לגדול". ח"כ יואל חסון, שיזם את המהלך, אמר כי "קדימה לא עובדת אצל הקואליציה אנחנו מאמינים כי חוק הקולנוע חשוב והדמוקרטיה חשובה אף יותר. אנחנו מאמינים שמן הראוי שחוק הקולנוע יתוקצב ב-100 מליון שקל ולא ב-67 בלבד".

גורמים בליכוד טענו לעומת זאת כי האופוזיציה ובראשה קדימה בגדה בתעשיית הקולנוע הישראלית ביוצרים במפיקים ובאמנים בישראל. "קדימה שוב הוכיחה שתקעה מקל בגלגלי היצירה המקומית וסכין בגב הקולנוע הישראלי, שאינה יודעת אופוזיציה ממלכתית, עניינית ואחראית מהי ושאינה בוחלת אף לא בהרס התרבות הישראלית כדי לגרוף הישגים אינטרסנטים צרים וקצרי מועד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully