וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "לא נתנתק מאירן כתנאי למו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.7.2009 / 17:31

שר החוץ הסורי הגיב בזלזול לדבריו של פרס כי סוריה לא תקבל את הגולן על מגש של כסף, והוסיף כי ארצו לא תקבל הדרישה הישראלית להתנתק מאירן וחיזבאללה כתנאי מוקדם למו"מ

שר החוץ הסורי וואליד מועלם הגיב היום (שלישי) לדבריו של נשיא המדינה שמעון פרס, לפיהם "נשיא סוריה בשאר אסד צריך להבין שהוא לא יוכל לקבל את רמת הגולן על מגש של כסף". לדברי מועלם, ארצו דווקא מעוניינת לקבל את הגולן על מגש של כסף.

"כן, אנחנו כן רוצים לקבל את רמת הגולן על מגש של כסף משום שזוהי אדמתנו. אך טבעי הוא שנבקש אותה חזרה. הקהילה הבינלאומית מתנגדת לאי השבת זכות", אמר שר החוץ הסורי.

מועלם גם התייחס לדרישה הישראלית להתנתק מאירן וחיזבאללה באמרו כי אי אפשר להציב את התנאי הזה כתנאי מוקדם: "מי שרוצה לדעת מה שיקרה לאחר החזרת הגולן, עליו להגיע לשולחן המשא ומתן", אמר במסיבת עיתונאים בתום פגישתו עם עמיתו הגרמני פרנק וולטר-שטיינמאייר.

שר החוץ הסורי שיבח גם את עמדתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה כלפי תהליך השלום. "עמדתו של אובמה היא עמדה חיובית. יש הזדמנות להשיג שלום כולל אולם אנחנו סבורים כי ישראל היא זו שמושכת את הזמן במזרח התיכון, ובעיקר כנושאת ונותנת עם סוריה במשך 17 שנה". הוא הבהיר עוד כי ארצו תומכת בחידוש המגעים הבלתי ישירים עם ישראל: "זו הדרך הטובה ביותר למשא ומתן ישיר לשלום, אולם אנחנו רוצים לראות שישראל קיבלה החלטה לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully