וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניזרי לעליון: "קבעתם רף ענישה חדש על גבי"

עדי שמחוביץ

7.7.2009 / 17:30

השר לשעבר, שעונשו הוחמר ל-4 שנות מאסר, יגיש מחר בקשה לדיון נוסף בבית המשפט העליון. ""נקבע תג מחיר גבוה מדי"

השר לשעבר שלמה בניזרי, שהורשע בקבלת שוחד, יגיש מחר בקשה לדיון נוסף בבית המשפט העליון. זאת בעקבות החלטת העליון בשבוע שעבר להחמיר בעונשו משנה וחצי לארבע שנות מאסר.

"תמוהה בעינינו העובדה שעל גבו של בניזרי קבעו רף ענישה חדש. סוגייה זו ראויה לעלות בפני הרכב מורחב של שופטים בבית המשפט העליון", אמר לוואלה! חדשות עו"ד אבי חימי. לפני כשבוע נחשף בוואלה! חדשות כי חימי הוא חלק מצוות משפטי שהוקם להכנת הבקשה, בהשתתפות השופט בדימוס הרן פיינשטיין, עו"ד בני נהרי, עו"ד ליאור אשכנזי ועו"ד משה וייס.

"ביום 24.6.09 נפל דבר במערכת המשפט בישראל ונקבעה מדיניות ענישה חדשה ומחמירה – 'תג מחיר' בלשון בית המשפט- בכל הנוגש להרשעתם של נאשמים בעבירות מן הסוג בהן הורשע המבקש", כתב צוות המשפטנים לבית המשפט ומוסיפים כי בית המשפט העליון קבע הלכה חדשה, "הלכת בניזרי" שלוקה בחוסר איזון, תוצאה שתביא להטלת עונשי מאסר ממשיים וממושכים מבלי שיינתן משקל לנסיבות של כל מקרה לגופו: הלכת בניזרי מרוקנת מתוכן את ההלכה הידועה לפיה אין ערכאת הערעור ממצה את הדין עם הנאשם".

צוות המשפטנים גם טוען לעמימות בהרשעתו של בניזרי: "ערכאת הערעור למעשה גזרה מחדש את הדין ולא בדקה, כהגדרת תפקידה, את צדקת פסק הדין של הערכאה הדיונית".

עו"ד חימי הסביר, כי "השאלה החשובה שצריכה להישאל הינה מה עמד בבסיס ההחלטה של העליון בעת פסיקתו והחמרת העונש. בית משפט המחוזי קבע את מידת העונש. לא זכורה לי התערבות כה משמעותית של בית משפט העליון עד כדי שילוש עונשו של אדם. בדרך כלל בית המשפט העליון נוהג אם כבר להקל במקרים המובאים לפתחו. יש מקום לדיון נוסף בסוגייה כה מהותית לצביונה של החברה ומערכת השפיטה בישראל".

בניזרי שמחר ילווה את ביתו לחופה אמר בתגובה: "עונשם של ראשי ארגוני פשיעה, לא הוחמר כעונשי. עצוב לי שדווקא ביום בו אני מחתן את ביתי, אני נאלץ לפקוד את בית המשפט העליון ולהגיש בקשה לדיון נוסף בענייני. זוהי שעה קשה לי ולבני משפחתי. אני שם כל מבטחי שבית המשפט העליון יקבל את הבקשה ויקיים דיון חשוב כל כך, שישפיע אולי על מערכת השפיטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully