וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת החיילים החשודים באונס תועבר למשטרה

7.7.2009 / 17:16

בעקבות ביקורת שהעבירה השופטת הצבאית על התנהלות מצ"ח בחקירת לוחמי גולני החשודים באונס, צפוי התיק לעבור למשטרה. מעצרם של השניים הוארך ביממה

בית הדין של פיקוד צפון האריך היום (שלישי) את מעצרם של שני לוחמי גולני החשודים באונס ביום אחד בלבד. ככל הנראה יועבר תיק החקירה בנושא ממצ"ח לידי משטרת ישראל. במהלך דיון שנערך היום בצהרים מתחה השופטת רס"ן טלי פריד ביקורת על החקירה ואף אמרה כי אין כל התקדמות ראייתית בתיק.

במקביל עבר אחד החשודים בדיקת פוליגרף בנושא ונמצא דובר אמת. "התביעה הצבאית מבינה שאין שום ראיה שקושרת את מרשי לעבירה המיוחסת והיא לא יודעת כיצד לרדת מהעץ הגובה אליו טיפסה", אומר פרקליטו של אחד החשודים, עו"ד שי רודה, "בדיקת הפוליגרף מחזקת את גרסת החייל ואין דבר שיבסס יסוד סביר לחשד שבוצעה כאן עבירה".

בדיון היום נחשף כי החשוד השני ביקש אף הוא לבצע בדיקת פוליגרף, אך בדיקתו בוטלה. בנוסף עולה כי שתי החיילות שהתלוננו סירבו לערוך עימות עם הלוחמים. "עיינתי בדו"חות החקירה ומצאתי ממצאים שניתן לומר שלא קידמו את החקירה", אמרה השופטת רס"ן פריד, "יש להצר על כך שפעולות החקירה שנותרו לביצוע לא בוצעו עד היום". פרקליטיו של החשוד השני בועז ראובן ויהל בן עובד אמרו כי "כפי שטענו בדיון הראשון, אין בידי מצ"ח שום אינדיקציה לכך שבוצעו המעשים האמורים. החשוד עמד כבר בראשית מעצרו על כך שיבוצע עימות ובאופן מצער הבנות סירבו, וכפי שציין בית הדין, יש בכך על מנת להטיל דופי בעדות המתלוננות"

שני הלוחמים חשודים באונס שתי חיילות במהלך סוף השבוע, בבית אחד מהם בחולון. לפי החשד, החיילים שנמצאים כעת בחופשת השחרור שלהם, החדירו סם אונס למשקה של שתי החיילות ולאחר מכן אנסו אותן. לטענת החיילים, יחסי המין נעשו בהסכמה והם מכחישים כי השתמשו בסמים. השניים נעצרו על ידי המשטרה הצבאית ותלונה בנושא גם הוגשה למשטרת ירושלים.

ליצירת קשר עם הכתב: joshjosh@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully