וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לש"ס: עוד מיליארד וחצי לקצבאות הילדים

פנחס וולף

7.7.2009 / 17:03

ועדת הכספים אישרה את ההגדלה כפי שהוחלט בהסכמים עם ש"ס ויהדות התורה. המשמעות: תוספת של מיליארד וחצי שקל לקצבאות. הכנסת צפויה לאשר ההחלטה

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שלישי) את הגדלת קצבאות הילדים על סמך ההסכמים הקואליציוניים עם ש"ס ויהדות התורה. ביוזמת יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני, הוחלט להוציא את התניית מתן הקצבאות בלימוד במוסד חינוך, אולם נותרה התניית מתן הקצבאות במתן חיסונים לילד. אישור הגדלת הקצבאות עדיין טעון את אישור הכנסת, אך לפי ההערכות ההחלטה תעבור בקריאה ושלישית.

על פי האישור של ועדת הכספים, תינתן תוספת לקצבאות ילדים במהלך הדרגתי פרוס על פני שלוש שנים בעלות כוללת של מיליארד ו-400 מיליון שקלים לשנה. בסוף המהלך ההדרגתי, תינתן תוספת בגין הילד השני, הילד השלישי והילד הרביעי בבית אב בסכום זהה של 93 שקלים לכל ילד. בשנת התקציב 2009 תעמוד קצבת הילדים לילד רביעי על סך של 252 שקלים וקצבת הילדים לילד שלישי תעמוד על סך של 219 שקלים. ב-2012 תגדל הקצבה בגין הילד השני, הילד השלישי והילד הרביעי לסך של 259 שקל לכל ילד.

מוקדם יותר החליטה ועדת הכספים להוציא מחוק ההסדרים את סעיף הטלת מס בריאות של 90 שקלים למי שמשתכרים פחות משכר מינימום (ולכן לא משלמים כיום מס בריאות בגובה זה). כמו כן החליטה הוועדה להוציא מחוק ההסדרים את ביטול חצי נקודת הזיכוי לסטודנטים.

באשר להצעה המקורית להטיל את המס בסכומו המלא גם על המשתכרים מתחת לשכר המינימום, אמר יו"ר הועדה גפני: "ההצעה הזו אינה יכולה להתקבל על הדעת משום שהיא תגרום לנזק גדול למשפחות רבות המשלמות מס בריאות נמוך יותר - חלק מתפקידנו בועדת הכספים הוא לבטל ולמזער גזירות שונות ולפעול למען כלל האוכלוסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully