וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים עם גורת חתולים שמתקשה לעשות צרכים

ד"ר אייל נחמיאס

7.7.2009 / 17:02

מה עושים עם גורת חתולים שמתקשה לעשות צרכים, ועם כלב זקן שלא רוצה לטייל? הווטרינר ד"ר אייל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

יש לי חתולה, גורה בת חודשיים. בכל פעם שהיא עושה את צרכיה היא מייללת , כאילו כואב לה לעשות קקי, כשאני איתה ומלטפת אותה בזמן שהיא עושה את הצרכים היא נרגעת. מה גורם לדבר?

ייתכן ומדובר בעצירות על רקע כלשהוא או בעיה התנהגותית. אפשר לנסות לשנות למזון עשיר יותר בסיבים המקל על הריקון או להוסיף חצי כפית דבש למזון. דבש בכמות קטנה לגורים עשוי להיות לקסטיבי (מעודד יציאות).

אנחנו גרים בבית בלי גינה עם כלב קטן. השאלה שלי היא אם זה מסוכן בשבילו לשכב על הרצפה אחרי שהיא נשטפה, האם שאריות חומר הניקוי יכולות להזיק לו?

שימוש בחומרי ניקוי במינון גבוה ומרוכז או חומרים מאד מגרים כמו אקונומיקה – עלול לגרום לגירוי. אם מוהלים מספיק את חומרי הניקוי ושוטפים טוב אחרי כן, אין סיבה לדאגה.

לכלבי בן ה-11 נתגלה גידול קטן ולא סרטני ליד הזנב. הוא הוסר, אך הבעיה היא שעבר כבר חודש והתפרים לא מגלידים. הווטרינר אמר שצריך להיעזר בסבלנות וכי יש התקדמות איטית, אך אנחנו חוששים שמשהו לא בסדר. האם זה נורמלי שלוקח לזה כל כך הרבה זמן להתאחות?

איחוי של עור באזור הנמצא בתנועה ותזוזה הוא יותר ארוך מבאזור שאינו כזה. אזור בסיס הזנב הוא בתנועה ומתיחות חוזרות ונשנות לכן בהחלט אפשרי שהאיחוי איטי. אם זאת יתכן והגידול השאיר שלוחות באזור שסביב הניתוח ויש חזרה של הגידול. אם בדקתם את הגידול במעבדה ניתן לקבל מידע על אופיו ויכולתו להתפתח מחדש. לעתים אנו מקבלים תשובות מהפתולוג הבודק גידולים שהוסרו כי בשולי העור יש עדיין תאים ויש לטפל בטיפול כימותרפי או להסיר עוד רקמה.

בחודשים האחרונים, הכלבה שלי, בת 10, לא רוצה לטייל בבוקר. כאילו שהיא עייפה ועוד אין לה כח להסתובב. כך יוצא, שלפעמים היא לא יוצאת במשך 13-14 שעות. היא בריאה ולא מראה סימני מצוקה. האם זה בסדר או שכדאי להכריח אותה לטייל?

עייפות או סימנים של חוסר רצון לביצוע פעילות גופנית עלולים לתת אות אזהרה שמשהו השתנה. סיבות נפוצות הן בעיות לב, דלקות פרקים, בעיות ראייה, חרדה. אפשר לנסות לברר האם חלו שנויים על ידי בדיקות של הווטרינר. בגיל מבוגר אני ממליץ מאד לבצע אחת לשנה בדיקת דם כללית, בדיקת הלב על ידי הקשבה + א.ק.ג ואולי אף צילומים. בבדיקה הכללית הווטרינר יכול להעריך את מצב הפרקים והראייה ולתת המלצות. למשל קטרקט ניתן לטיפול על ידי ניתוח. לבעיות פרקים יש מזון מיוחד, תוספי מזון וכדורים או ניתוחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully