וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הסכסוך ייפתר במגרשי הכדורגל?

יהושע בריינר

7.7.2009 / 16:12

ליגת הכדורגל הפלסטינית גורמת לעניין רב בקרב האוכלוסיה אך גם יוצרת בעיות ביטחוניות. שיתוף פעולה בין כוחות הביטחון הפלסטינים לצה"ל עזר לפתור את הבעייה

אם נמאס לכם מהשעמום שהוא ליגת הכדורגל הישראלית, אולי הגיע הזמן להתחיל ולעקוב אחר ליגת הכדורגל הפלסטינית, שעשתה עד לא מזמן כאב ראש לצה"ל. עזבו אתכם מהפועל תל אביב או מכבי חיפה, מעכשיו אפשר לעקוב אחרי אלופת הליגה הפלסטינית וואדי ניס, קבוצת דהריא מדרום הר חברון וקבוצת ג'אבל מוכאבר, נציגת ירושלים. מדי שבוע מתקיימים במספר מגרשי כדורגל בגדה משחקי הליגה הפלסטינית. המגרש המרכזי הוא בכפר אל-חאדר, הנושק לשכונות הדרומיות של ירושלים ולכביש המנהרות, שם מתקיימים משחקי הליגה לאחר תפילות יום השישי במסגדים ולעיתים גם בשבתות.

מבחינת הנהגים הישראלים בכביש המנהרות רצוי היה שכל המשחקים יגמרו בתיקו. עד לפני מספר שבועות נהגו אוהדי הקבוצה המפסידה לפרוק את התסכול על הישראלים, וליידות אבנים ובקבוקי תבערה מהיציעים אל עבר הרכבים הישראלים בסיומו של המשחק. מכיוון שהמגרש נמצא בשליטה צבאית ישראלית, נאלצו בחטיבת עציון להיכנס כמעט מדי שבת למגרש על מנת להרגיע את הרוחות שסערו לעיתים בגלל שער עצמי אומלל. לדוגמא, בסיום משחק שנערך לאחרונה בין ג'אבל מוכבר לבין דורא מדרום הר חברון פונו 50 פצועים, חלקם בסיוע המנהל האזרחי לבתי חולים בירושלים.

צה"ל עמד אובד עצות מול הבעיה. מצד אחד אין באפשרותו לאבטח את המשחקים, ומצד שני מדי שבוע סבלו נהגי כביש המנהרות מהאוהדים הפלסטינים, שהחליטו שדווקא המיצובישי הישראלית אשמה בהפסד. בעקבות כך הוחלט בפיקוד מרכז בצעד חריג לאפשר לכמאה שוטרים פלסטינים חמושים לאבטח מדי שבוע את המשחקים באל חאדר. לשוטרים הוענק חופש פעולה מלא במגרש, ומאז האוהדים הפלסטיניים מזכירים יותר את אוהדי מכבי פתח תקווה. "לפני כל משחק יש תיאום מלא בינינו לבין מנגנוני המשטרה של בית לחם, כולל הכנסת אוטובוסים של אוהדים דרך המחסומים", אומר ראש מנהלת התיאום והקישור במנהל האזרחי של בית לחם סא"ל איאד סרחאן. "יש שיתוף פעולה טוב מאוד עם המשטרה הפלסטינית וזה חשוב לכל הצדדים שיראו שיש חוק וסדר גם במגרשים".

לדברי גורמי ביטחון, הצלחת ליגת הכדורגל הפלסטינית חשובה גם לישראל. "עבור הפלסטינים מדובר בליגה אטרקטיבית מאוד וסממן חשוב על מנת להראות שהחברה חוזרת לשפיות ושבמקום להתעסק בדברים אחרים אפשר ללכת לאל חאדר או ליריחו ולראות משחק טוב", אמר. "אפילו במהלך עופרת יצוקה, למרות החששות מפני הפרות סדר המוניות, כשהיה משחק כדורגל - כולם הלכו לראות".

ליצירת קשר עם הכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully