וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנות מאסר לפלסטיני שדקר שוטר מג"ב

עדי שמחוביץ

7.7.2009 / 14:02

עצראר ברגותי הורשע בכך שדקר שוטר מג"ב ופצע אותו באורח בינוני. כשניסה לדקור שוטרת נוספת - נורה ונפצע קשה. ביהמ"ש: "מחוייבים להחמיר בענישה"

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) 15 שנות מאסר על עצראר ברגותי, תושב רמאללה בן 32, שהורשע בניסיון לרצח שוטר מג"ב. המקרה אירע בתחילת 2008, בשעה שעבר ברגותי את גדר ההפרדה ליד עטרות ונתקל בצוות של שוטרי מג"ב. ברגותי הואשם כי רץ לכיוון הרכב, פתח את דלת הנהג, התנפל על הנהג ודקר אותו, כך שנפצע באורח בינוני. כאשר ניסה ברגותי לפגוע בשוטרת מג"ב נוספת, ירה בו מפקד הכוח ופצע אותו באורח קשה.

עורך דינו טען במשפטו כי ברגותי "סבל מהפרעה נפשית כמה חודשים קודם למקרה, וכי האירוע לא היה מתוכנן". לדבריו, מרשו אינו משתייך לשום ארגון טרור. הרכב השופטים, בראשות השופט צבי סגל, כתב בגזר הדין: "העבירה שביצע הנאשם היא חמורה ביותר. התופעה של פיגוע דקירה כלפי אנשי ביטחון, חיילים ושוטרים על רקע אידיאולוגי, הפכה לנפוצה, כאשר מבצעיה זוכים לעתים להערכה בקרב חלק מקהילתם, משל היה זה מעשה גבורה". עוד נכתב כי "במאבק בעבירות מסוג זה חובה על בית המשפט להחמיר בענישה, וזאת על מנת להרחיק את הסכנה הנשקפת מהמפגע עצמו וממפגעים פוטנציאליים אחרים".

לפני כחודש וחצי סוכל פיגוע דקירה ליד רמאללה, בעת שכוח צה"ל השתלט על פלסטינית שניסתה לדקור חייל במחסום ליד רמאללה. הפלסטינית נעצרה לאחר ששלפה את הסכין והתקרבה לחייל. הסכין הוחרמה והפלסטינית הועברה לחקירת כוחות הביטחון. כמה ימים קודם לכן, שתי פלסטיניות נעצרו ליד מערת המכפלה לאחר שבכליהן התגלו סכינים.

  • עוד באותו נושא:
  • דקירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully