וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטליבן משתמש בילדים כמחבלים מתאבדים

טלי גולדשטין

7.7.2009 / 14:00

לדברי גורמים בכירים בצבא פקיסטן, מנהיג הטליבן הבכיר בייטוללה מהסוד רוכש ילדים ומוכר אותם, לאחר אימונים, בתור מחבלים מתאבדים

מנהיג בכיר בטליבן רוכש ילדים ומוכר אותם בתור מחבלים מתאבדים, כך עולה מדיווח של בכירים אמריקאים ופקיסטנים. לפי דיווח רשת CNN, בייטוללה מהסוד, המבוקש על ידי ארה"ב, משתמש יותר ויותר בילדים במתקפות הטרור שהוא מתכנן. בסרטון וידאו שפרסם הצבא הפקיסטני נראים ילדים המתאמנים לקראת המשימה.

מהסוד מוכר את הילדים המאומנים לבכירים אחרים בטליבן בעבור 6,000 – 12 אלף דולרים לילד. גילאי הילדים נעים מ-11 ומעלה. "הוא הודה שהוא מנהל מרכז אימונים לילדים צעירים, המכין אותם לפיגועי התאבדות", אמר הגנרל אחטאר אבס, דובר הצבא הפקיסטני.

לדברי הצבא הפקיסטני, ילדים מתאבדים יכולים להגיע ליעדים השונים מבלי שיבחינו בהם או יחשדו בהם, במיוחד אם נעים ברגל.

הצבא הפקיסטני מבקש ללכוד את מהסוד מתוך תקווה שמאגר המחבלים המתאבדים שלו יתייבש עם לכידתו. הצבא הפקיסטני פתח לפני כחודש במבצע נרחב אחר הטליבן, המשתלט על אזורים שלמים בצפון-מערב המדינה ומציב אולטימטומים לממשלה ליישם את החוק האיסלמי באותם אזורים. כ-2.5 מיליון בני אדם נמלטו מבתיהם בעקבות התחזקות הטליבן ופקיסטן עומדת לפני משבר הומניטרי.

הממשל האמריקאי, התומך במתקפה, הזהיר את המורדים וקרא לפקיסטן ולאפגניסטן הסמוכה "מוקד המלחמה בטרור". בנאום שנשא נשיא ארצות הברית בסוף אפריל אמר ברק אובמה כי צבא פקיסטן החל להבין כי הטרור מבית ולא הודו הוא שמהווה את האיום הגדול ביותר על היציבות במדינה. במסיבת עיתונאים, אמר הנשיא כי הוא סמוך ובטוח לגבי אבטחתו של מלאי הנשק הגרעיני שבידי פקיסטן וכי הצבא מכיר את הסכנות הטמונות בנפילת הנשק לידיים עוינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully