וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שי: לראש הממשלה והשרים אין ביצים

פנחס וולף

7.7.2009 / 13:40

הח"כ הטרי מקדימה קרא להוריד את המע"מ גם על ביצים. הסיבה: "ראש הממשלה ושריו חסרים את הפריט הזה, וראוי שיהיה באמתחתם"

חבר כנסת עם ביצים: בעקבות החלטת הממשלה לא להטיל מע"מ על פירות וירקות, הציע ח"כ נחמן שי (קדימה) להוריד את המע"מ על ביצים. לדבריו, "כפי שהדברים נראים כרגע ראש הממשלה ושריו חסרים בעיקר את הפריט הזה, ועל כן ראוי שיהיה זמין באמתחתם. נכון להבוקר התברר כי לממשלה אין שר אוצר וראש הממשלה הוציא אותו מכלל פעולה, שר החוץ מודיע כי הוא בניגוד עניינים בנושא הפלסטיני, ואם כך מה יש לו לעשות. ושר ההסברה והתפוצות מכריז כי שר הביטחון הוא טירון. ממשלה כזו זקוקה בדחיפות לביצים מספר 1".

גם עמיתיו של שי בקדימה תקפו אתמול בחריפות את הממשלה בעקבות שינוי עמדתו לגבי המע"מ. מהמפלגה נמסר כי "נתניהו לא מפספס הזדמנות להוכיח שהוא ראש ממשלה חלש שאי אפשר להאמין לו גם בתחום הכלכלי. הוא מזכיר לנו שלמילים שלו אין משמעות ושעמדותיו הן עניין רגעי. הוא לא קשוב לרחשי הציבור אלא לרעידות הכיסא שלו. הפארסה היומית שלו לציון 100 ימים לממשלה גורמת לציבור לתהות לאיזה ביבי להאמין: לזה של הבוקר או לזה של הלילה? המסר שהוא משדר הוא שעם קצת לחץ 'המנהיג החזק' מתקפל בקלות".

יו"ר ש"ס השר אלי ישי, שלחץ מאוד על ביטול המע"מ אמר: "אני מברך את לשכת ראש הממשלה ואת משרד האוצר שהבינו את המשמעות ההרסנית של הטלת המע"מ על הפירות והירקות. זה היה כתם שחור על ספר התקציב. הכוונה היתה חסרת כל רגש ומלאה באטימות. רק חבל שלא הקשיבו לש"ס לפני מספר שבועות והדבר לא היה בא לעולם".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), בירך על החלטת ראש הממשלה. לדברי גפני, "במצב הכלכלי הקשה בו ישראל מצויה, אין להפיל את כל הנטל על האוכלוסייה החלשה". השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן (העבודה) אמר בתגובה להחלטה: "אני מברך את ראש הממשלה ושר האוצר על ביטול המע"מ על הפירות והירקות. אני עדיין סבור שאפשר היה להשאיר את המס השולי על 46% ובסכום שהיה להשתמש בו לצרכים חברתיים נוספים".

  • עוד באותו נושא:
  • נחמן שי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully