וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין פרקליטי קצב לשופט קרא

עדי שמחוביץ

7.7.2009 / 12:44

עימות פרץ היום בביהמ"ש בין סנגוריו של קצב לשופט ג'ורג' קרא במהלך דיון מקדמי לקיום שימוע נוסף במשפטו של קצב. עו"ד ציון אמיר: "הפרקליטות לוקחת את זה למקום לא טוב"

בבית המשפט המחוזי בתל אביב התקיים היום (שלישי) דיון מקדמי, על פי בקשת סניגוריו של הנשיא לשעבר משה קצב, לקיים השימוע בפני היועץ המשפטי. התובעת מטעם הפרקליטות, עו"ד רונית עמיאל, הביעה את עמדת הפרקליטות, שמתנגדת לקיום השימוע. עו"ד עמיאל אמרה כי "הרבה פעמים לאחר שימוע ישנן השלמות חקירה והדרישה לקיום שימוע נוסף אינה סבירה ופוגעת ביעילות עבודת התביעה".

עורך דינו של קצב אביגדור פלדמן אמר כי "בית המשפט אינו זקוק שאלמד אותו את דיני השימוע. השימוע הוא זכות מהותית למנוע עינוי דין של משפט וחשיבותו בכך שהוא מעניק לתובע נקודת מבט חדשה".

כשעורך הדין ציון אמיר קם להשמיע את טיעוניו פרץ עימות בינו לבין השופט ג'ורג' קרא כאשר השופט אמר שמספיק טוען אחד מהסנגוריה ולא צריך את כל צוות הסנגוריה שיעלה טענות. לאחר הדיון יצאו הסניגורים נסערים מהאולם ואמיר ניגש לתובעת רונית עמיאל ואמר לה כי "אתם מובילים את זה למקום לא טוב".

פרקליטי קצב הגישו לפני כשבועיים לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לערוך שימוע נוסף בעניינו. לטענת הפרקליטים, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא, היה על היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לערוך לקצב שימוע לאחר ההודעה על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום. הסיבה לכך היא שכתב האישום המתוקן שהוגש לבית המשפט שונה מהטיוטה, שנוסחה לפני כשנתיים ושעל בסיסה כבר נערך שימוע לנשיא לשעבר.

פרקליטות המדינה הביעה התנגדות נחרצת לעריכת שימוע כזה בטענה שבחודש מאי 2007 התקיימו שתי ישיבות שימוע ארוכות בפני היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז. לטענת הפרקליטות, זכותו של קצב לשימוע מומשה במלואה בהזדמנות זו, שכן סנגוריו זכו אז לשטוח בהרחבה את כל טענותיהם.

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully