וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: הנשיא פרס ייפגש עם מובארק בקהיר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.7.2009 / 4:04

השניים צפויים להיפגש בארבע עיניים למשך שעתיים ולאחר מכן לערוך מסיבת עיתונאים משותפת. המסרים שיעביר למובארק תואמו עם לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו

נשיא המדינה שמעון פרס המריא הבוקר (שלישי) לקהיר לפגישה מדינית עם עמיתו המצרי חוסני מובארק. השניים ייפגשו בארבע עיניים בארמון הנשיאות בקהיר לפגישה בת שעתיים, שבסיומה תיערך מסיבת עיתונאים משותפת וארוחת צהריים לשתי המשלחות. המסרים שיעביר פרס למובארק תואמו באופן מלא עם לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

פרס ומובארק צפויים לדון בשורה של נושאים, ביניהם בדרכים לקדם את יוזמת השלום הערבית שפרס נחשב לאחד מתומכיה הנלהבים. בנוסף צפויים שני האישים לדון בסוגיית החייל החטוף גלעד שליט, ביחסים בין ישראל למצרים ובסוגיות אזוריות ובינלאומיות נוספות.

ביום רביעי השתתף פרס בכינוס בין-דתי בקזחסטן, שם פרש את חזונו לשלום במזרח התיכון. במסגרת נאומו קרא הנשיא למלך ערב הסעודית עבדאללה להגיע לביקור בירושלים כדי לקדם את התהליך המדיני. בנוסף, הוא הצהיר על נכונותו לבקר בריאד, בירת ערב הסעודית. נציגי אירן, שנטלו חלק בכינוס, מימשו את איומם והחרימו את נאומו של פרס. זאת למרות הלחץ שהפעילו עליהם המארחים הקזחים. בתום נאומו של הנשיא שבו האירנים למקומם באולם. "באנו לשמוע את נציגי כל הדתות, לא את דבריו של הנשיא פרס שהוא מנהיג פוליטי", אמרו האירנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully