וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אנו מוכנים לדון בנושא המאחזים"

פנחס וולף וגדעון צנטנר

6.7.2009 / 22:05

שר החוץ נפגש עם עמיתו הגרמני והדגיש כי הדיון בעניין פינוי המאחזים צריך להיעשות במסגרת "כל ההסכמות וההבנות". על הפלסטינים: "הם לא רוצים ולא מסוגלים לנהל משא ומתן"

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

.

שר החוץ אביגדור ליברמן נפגש הערב (שני) עם שר החוץ הגרמני וולטר פרנק שטיינמאייר. בתום הפגישה נשאל ליברמן האם ידוע לו על ההבנות ששר הביטחון אהוד ברק הגיע אליהן בפגישה עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל בלונדון והשיב כי ,"אני מקווה שמחר אראה את ברק ואוכל להתרשם מהסיכומים שהושגו בלונדון. בכל אופן אני בהחלט מסכים עם עמיתי שבעיות רציניות צריך לפתור בלי כותרות גדולות. אם רוצים לפתור – כותרות לא עוזרות ואנחנו רוצים לפתור את הבעיה".

בנוגע לנושא המאחזים אמר שר החוץ ליברמן כי "אנחנו בהחלט מוכנים לדון בנושא, אבל זה לא יכול להיות מחוץ לקונטקסט של כל הבעיות וההבנות שהיו ולכן לא חשובה לא הכותרת של המאחזים אלא לראות את כל ההסכמות ואת כל הסיכומים במגוון נושאים. כשאראה את כל הסיכום של מה שהיה בלונדון אוכל להתייחס יותר לעניין".

ליברמן טען כי הפלסטינים מסכלים כל רעיון למשא ומתן. לדבריו, "מהיום הראשון של הממשלה אמרנו שאנחנו מוכנים למשא ומתן ישיר עם הפלסטינים בלי תנאים מוקדמים. מעולם לא סירבנו לדסקס את הסוגיות. מי שמסרב זה הרשות הפלסטינית והכדור בידיים שלהם".

עוד אמר שר החוץ כי "הגישה של הפלסטינים היא לא קונסטרוקטיבית, והיא נובעת מתוך תהליכים בחברה הפלסטינית של מתיחות בין פתח לחמאס, והדברים האחרים משמשים כתירוצים. הם לא רוצים ולא מסוגלים לנהל משא ומתן בתהליך אמיתי. הם עסוקים בלתת תשובות למה לא לנהל
משא ומתן קונסטרוקטיבי".

בנוגע לפגישה עם שר החוץ הגרמני הוסיף ליברמן כי "סקרנו את הבעיות גם במזרח התיכון, גם ביחסים בילטראליים וגם ביחסים של ישראל והרשות הפלסטינית. חשוב היה לנו להבהיר את עמדותינו גם בנושא סוריה. יש הרבה הבנות, יש אולי פחות פתרונות ואנחנו מסכימים שאחת הבעיות הגדולות לשלום העולם כולו ולא רק המזרח התיכון היא אירן. דיברנו גם על הבעיה של צפון קוריאה ואני מניח שבסופו של דבר נגיע להבנות ולהסכמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully