וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס: "נתניהו היה צריך להקשיב לנו מראש"

6.7.2009 / 7:00

הזיגזוג במדיניות רה"מ בסוגיית המע"מ על הירקות והפירות סיפק לאופוזיציה הזדמנות פז לבקר את נתניהו. השר ישי מרוצה מההחלטה, לא מהדרך

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

באופוזיציה לא החמיצו אמש (שני) את ההזדמנות לבקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו על השינויים התכופים בעמדתו לגבי הטלת מס ערך מוסף על הפירות והירקות. לאחר שהושגה פשרה לפיה, המע"מ יוטל באופן הדרגתי בשנים הקרובות, הודיעה אחר הצהריים לשכת רה"מ כי הוא החליט לחזור בו מכוונתו להטיל את המס על הירקות והפירות.

ממפלגת קדימה נמסר כי "נתניהו לא מפספס הזדמנות להוכיח שהוא ראש ממשלה חלש שאי אפשר להאמין לו גם בתחום הכלכלי. הוא מזכיר לנו שלמילים שלו אין משמעות ושעמדותיו הן עניין רגעי. הוא לא קשוב לרחשי הציבור אלא לרעידות הכיסא שלו. הפארסה היומית שלו לציון 100 ימים לממשלה גורמת לציבור לתהות לאיזה ביבי להאמין: לזה של הבוקר או לזה של הלילה? המסר שהוא משדר הוא שעם קצת לחץ 'המנהיג החזק' מתקפל בקלות".

יו"ר ש"ס השר אלי ישי, שלחץ מאוד על ביטול המע"מ אמר: "אני מברך את לשכת ראש הממשלה ואת משרד האוצר שהבינו את המשמעות ההרסנית של הטלת המע"מ על הפירות והירקות. זה היה כתם שחור על ספר התקציב. הכוונה היתה חסרת כל רגש ומלאה באטימות. רק חבל שלא הקשיבו לש"ס לפני מספר שבועות והדבר לא היה בא לעולם".

בשעות הצהריים לפני הודעת ראש הממשלה נערכה פגישה בכנסת בין שטייניץ לחברי ועדת הכספים מטעם ש"ס אמנון כהן, יצחק וקנין ואברהם מיכאלי. בפגישה העלו את אלי ישי על קו הטלפון מחו"ל והוא נשאל עד לאן יסכים ללכת עם ההתנגדות שלו להטלת המע"מ. ישי השיב "אם מישהו יוביל את המערכת הפוליטית לבחירות בגלל חוסר רגישות ואי הבנה - נלך לבחירות". לאחר הפגישה הזו שר האוצר שטייניץ נפגש עם ראש הממשלה ובפגישה זו ראש הממשלה קיבל את ההחלטה הסופית.

גם ח"כ מירי רגב, שמשכה אש בסיעת הליכוד בעקבות התנגדותה העקבית להטלת המע"מ בניגוד לעמדת האוצר ורה"מ אמרה בעקבות ההחלטה, כי "אני מברכת את ראש הממשלה על החלטתו להסיר את הגזרה של הטלת המע"מ מסדר יומה של הכנסת ועם מנהיגות אמיתית של ראש ממשלה אחראי, שקשוב לרחשי לב הציבור. אני שמחה שהמאבק שהובלתי הוכיח עצמו כנכון. זה היה רצון הבוחר".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), בירך על החלטת ראש הממשלה. לדברי גפני,"במצב הכלכלי הקשה בו ישראל מצויה, אין להפיל את כל הנטל על האוכלוסייה החלשה". השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן (העבודה) אמר בתגובה להחלטה: "אני מברך את ראש הממשלה ושר האוצר על ביטול המע"מ על הפירות והירקות. אני עדיין סבור שאפשר היה להשאיר את המס השולי על 46% ובסכום שהיה להשתמש בו לצרכים חברתיים נוספים".

פרסום ראשון: 20:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully