וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון לעבריין שאיים על קציני משטרה

עדי שמחוביץ

6.7.2009 / 20:24

בהסדר שהגיעה הפרקליטות עם העבריין מיכאל מור נמחקו 35 אישומים מכתב האישום המקורי. המדינה תדרוש לכלוא את מור לשנתיים

בית משפט השלום בנצרת התיר היום (שני) לפרסם הסדר טיעון שנחתם עם העבריין מיכאל מור מנהריה. מור הורשע על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן המייחס לו עבירות של איומים וסחיטה באיומים. כתב האישום המקורי שהוגש נגד מור בן ה-31 לפני כחצי שנה, כלל 37 אישומים בעבירות של סחיטה באיומים, זילות בית המשפט והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

כתב האישום המתוקן נגד מור, מונה שני אישומים בלבד הכוללים עשרות מקרים של עבירות איומים על שוטרים, שלושה איומים על שופטים ומספר מקרים של עבירות סחיטות באיומים. הסדר הטיעון הושג לאחר הליך גישור פלילי בבית המשפט ואינו כולל עונש מוסכם.

הפרקליטות תבקש להטיל על מור עונש של שנתיים מאסר בפועל ומאסר על תנאי משמעותי. כמו כן מוסכם כי אם יטיל בית המשפט על מור עונש מאסר קצר יותר, יוטל עליו בנוסף לעונש המאסר צו הרחקה שיאסור עליו להיכנס לנהריה ויחייב אותו להתגורר דרומית לחיפה.

לפני כשנה וחצי היה מעורב מור בפרשת "עבריינים במדים" שנחשפה בחודש מרץ 2008. על פי החשד, שוטרים מתחנת נהריה הניחו מטעני חבלה בביתו של מור. לטענת השוטרים, הסיבה להנחת המטענים היתה קשירת קשר של מספר עבריינים לפגוע באחד השוטרים על ידי בימוי תאונת דרכים.

השוטרים גילו את התוכנית באמצעות מידע מודיעיני שהגיע לידיהם, וניסו למצוא דרך לנקמה. אחד השוטרים המעורבים בפרשה טען בחקירתו כי יעד הפגיעה היה שניים מ"חייליו" של העבריין מיכאל מור, ולא הוא עצמו.

מור איים על קציני משטרה רבים

על פי כתב האישום, מור המרצה עונש מאסר, נהג לשוחח עם מקורביו בטלפון מבית הסוהר, תוך כדי כך שהוא מנצל את ידיעתו על האזנת סתר משטרתית לטלפון, להעברת מסרים לאנשים המשטרה המאזינים לשיחות או מעודכנים בתכנים שלהן.

בין היתר איים מור בשיחות על קציני משטרה ואנשי משטרה רבים, ביניהם מפקד מרחב הגליל תת ניצב מנחם חבר, מפקד ימ"ר גליל סגן ניצב שמואל בוקר, מפקד תחנת נהריה סגן ניצב בני אבליה ואחרים. כמו כן השמיע הנאשם איומים קשים ודברי זילות על מספר שופטים בבתי משפט במחוז חיפה, אשר דנו בעניינים הנוגעים לו.

הפרקליטות מסרה כי "מדובר בהסדר טיען מאוזן, בו נלקחו בחשבון כלל נסיבות המקרה ובראשם ההגנה על הציבור ועל עובדי הציבור המאוימים. העונש אותו דורשת הפרקליטות הינו ראוי והולם, כאשר שיקול הדעת הסופי הוא בידי בית המשפט".

  • עוד באותו נושא:
  • מיכאל מור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully