וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשעה הסבתא שתכננה לבצע פיגוע בישראל

רמי שני

6.7.2009 / 18:51

פאטמה אל-זק, סבתא מעזה, גויסה לשורות הג'יהאד האיסלמי והואשמה לאחר שנתפסה בניסיון לסייע לאחייניתה לבצע פיגוע בתחומי ישראל, ואף להתפוצץ בעצמה במקום הומה אדם

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שני) את פאטמה אל-זק, סבתא לנכד ותושבת רצועת עזה, בניסיון לרצח. אל-זק הואשמה בסיוע לאחייניתה לבצע פיגוע התאבדות בישראל ובכך שהסכימה לבצע בעצמה פיגוע התאבדות. הג'יהאד האיסלמי גייס את אל זק לשורותיו לפני כארבע שנים ושנתיים לאחר מכן, ביקשה אחייניתה לסייע לה להוציא לפועל פיגוע התאבדות.

אל-זק יצרה עבור האחיינית קשר עם אדם אחר שהיה אמור להוציא את הפיגוע לפועל. השניים החליטו שהאחיינית תגיע לשטחי ישראל באמתלה שהיא זקוקה לטיפול רפואי והשיגו אישור רפואי פיקטיבי, שלפיו האחיינית זקוקה לבדיקה ברמאללה. על פי התכנון, האחיינית היתה אמורה להסתנן משטחי רמאללה לישראל. אל-זק היתה אמורה לצאת כמלווה של האחיינית ולבצע בעצמה פיגוע התאבדות.

עוד עלה מכתב האישום כי השתיים הצטלמו כשהן נושאות רובה, אקדח ורימון יד, אוחזות בספר קוראן ומקריאות את צוואתן. השתיים תודרכו בהפעלת חגורת נפץ והתכנון היה שהן ייכנסו לישראל באמצעות אישורי הכניסה ולאחר מכן ייפגשו בבאר שבע או ברמאללה עם אדם שימסור להן את חגורות הנפץ.

מכתב האישום עלה גם כי השתיים היו אמורות להגיע כל אחת בנפרד למקום הומה אדם בשטח ישראל ולפוצץ את עצמן כדי לגרום למותם של כמה שיותר אזרחים וחיילים. למרות התוכניות, הנאשמת והאחיינית הגיעו למעבר הגבול בארז ונעצרו מאוחר יותר בשטח ישראל.

פרקליטתה של אל-זק, עו"ד לאה צמל, ביקשה שלא להרשיע את הנאשמת בניסיון רצח, שכן לטענתה לא הוכחה כל כוונה מצד הנאשמת לבצע בפועל את פיגוע ההתאבדות. בית המשפט לא קיבל את טענותיה והרשיע כאמור את אל-זק בניסיון לרצח ובעבירות של החזקת נשק, אימונים צבאיים אסורים ופעילות בארגון טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully