וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בליכוד: להדיח את רגב מוועדת הכספים

6.7.2009 / 17:53

רה"מ, שרים וחברי כנסת תקפו את ח"כ רגב עקב כוונתה להצביע נגד הטלת מע"מ על הפירות והירקות. נתניהו: "לא יכול להיות שמי שנבחר על חשבוננו, יחליט לא להיות חלק מהקואליציה"

ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת מהליכוד תקפו בצהרים (שני) את חברת הכנסת מירי רגב, שהודיעה כי בכוונתה להצביע נגד הטלת מס ערך מוסף על הפירות והירקות. בישיבת הסיעה הועלתה האפשרות שרגב תודח מוועדת הכספים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "יש כאן דיון מהותי כלכלי ויש גם שאלה איך אנחנו מתנהגים כקואליציה בתקציב. אם מישהו אומר מראש 'אפר משמעת קואליציונית', את זה אני לא מוכן לקבל. לא יכול להיות שחבר סיעה שנבחר על חשבוננו, יחליט על דעתו לא להיות חלק מהקואליציה".

גם השרה לימור לבנת תקפה את רגב ואמרה כי "איש לא נבחר כאן אישית. נבחרנו במסגרת רשימת הליכוד לכנסת וזה מחייב כל אחד למשמעת סיעתית, גם כשזה לא נוח. במהלך השנים היו לא מעט החלטות שהתקשיתי לתמוך בהן וגם כשזה לא נוח, עושים מה שצריך לעשות ואם לא ניתן אז מתחלפים (בוועדת הכספים. פ.ו). איש לא רוצה להגיע למצב של הדחה, אבל גם לא צריך את ההתרסה. אם לא תהיה ברירה, זה מה שיקרה. אין זמן לשחק כאן".

השר בני בגין אמר בדיון כי "הכלל בתקציב, שכל אחד מחברי הקואליציה מצביע כעמדת הקואליציה. זהו כלל ידוע ומוסכם". השר ישראל כץ אמר כי "ההנחה המקובלת היא שחברי הקואליציה מצביעים עם הקואליציה". עם זאת הוסיף השר כץ כי "היגררות לעניין הטכני של הדחה, היא טעות". ח"כ כרמל שאמה אמר: "גם אני נדרשתי להצביע על חוק בניגוד מוחלט לאמונתי. כדי לייצב את הקואליציה ולהשיג הישגים, צריך פשרות וויתורים".

חברי סיעה אחרים הביעו התנגדות להדחתה של רגב מוועדת הכספים. השר סילבן שלום אמר כי "יש נושאים שהם בבת עינם של אנשים. הכוחנות אינה במקומה. למירי רגב יש אמונה וגם לליכוד יש רגל חברתית-כלכלית. גם יו"ר הסיעה אלקין לא תמיד הצביע עם עמדת קדימה כשהוא היה חבר קדימה. מירי צריכה להבין את כללי המשחק, אני מציע שנוביל לרוב בלי התמיכה של מירי ואם אתם רוצים להדיח, תביאו את זה להצבעה בסיעה".

לקראת סוף הישיבה אמרה חברת הכנסת רגב כי היא מבקשת להיפגש עם ראש הממשלה ושהיא תקבל כל החלטה. בתום הישיבה הודיעה רגב כי השמועות על כך שהיא "התקפלה" מכוונתה להצביע נגד הטלת המע"מ על הפירות והירקות היא שקרית. לטענתה, היא תיפגש הערב עם ראש הממשלה כדי לנסות לשכנעו לבטל את הסעיף. מקורבי רגב אמרו כי היא לא מתכוונת לעזוב על דעתה את ועדת הכספים. עם זאת, מקורבים לראש הממשלה אמרו לוואלה! חדשות כי "אין שום סיכוי שנתניהו ייפגש איתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully