וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "התקציב מקפח את ערביי ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.7.2009 / 15:16

יו"ר הכנסת אמר בדיון מיוחד בכנסת על תקציבי המגזר הערבי, כי "הערבים לא צריכים לשיר את התקווה, שמילותיה אינן מדברות אליהם". ח"כ בן ארי: "ריבלין מתחנף בדרכו לנשיאות"

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין (ליכוד), אמר היום (שני) בעת דיון מיוחד שנערך בכנסת בנושא תקציב המדינה לציבור הערבי בישראל, כי "הציבור הערבי בישראל זועק את זעקתו". לדבריו, "הציבור הערבי משמיע טענות חוזרות לגבי על קיפוח והדרה, אשר מוצאים את ביטויים גם בתקציב. מצב האוכלוסיה הערבית מחייב אותנו לגלות אחריות לאומית. יש לזכור שאנחנו לא מוכרחים לחיות זה לצד זה, אלא נועדנו לחיות כך".

עוד אמר ריבלין, כי "אינני חושב שערביי ישראל צריכים להתגייר או לשיר התקווה. מילות ההמנון אינן מדברות אליהם. יש למצוא את המקום הראוי כדי לתת לחמישית מהאוכלוסייה תחושת שייכות וזה חייב לבוא לידי ביטוי בהפניית תקציבים, בעידוד תעסוקה ובהשקעה בתשתיות".

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגיב לדברי ריבלין, ואמר: "אנו שואלים את עצמינו מה ריבלין עוד יעשה כדי להחניף לחברי הכנסת הערבים בדרכו לנשיאות. ריבלין נכנע לתכתיבים פוסט-ציוניים. היום הערבים לא ישירו את 'התקווה' ומחר הם יטענו שאנחנו מהגרים בארצם".

בכנס, אשר נערך ביוזמת מרכז "מוסאווא", השתתפו ביחד עם נציגים מרכזיים מהרשויות המקומיות מהמגזר, גם שר האוצר, יובל שטייניץ והשר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן. שטייניץ אמר בכינוס כי בכוונת המדינה "להקים קרן השקעות בשיתוף של המדינה ומשקיעים פרטיים על סך 80 מיליון שקל. הקרן תעניק אשראי ותמיכה למפעלים במגזר הערבי. עם זאת, שר האוצר הדגיש כי "לא ניתן לסגור פער של 25 שנה תוך שנתיים".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) הגיב לדברי שר האוצר, והציע מתווה לסוגייה. גילאון הציע להעניק "סל קליטה לערביי ישראל, אשר יכלול מערכת שלמה של תקציבים, תמריצים וחקיקה שידביקו את הפערים המחפירים האלה ויביאו אותנו לשוויון".

מנהל ארגון מוסאווא, ג'עפר פרח, מתח ביקורת על כך שמשרדי הממשלה בקושי הקצו תקציבים למגזר הערבי. לדבריו, "משרד החקלאות הוא ליהודים בלבד. כיצד יתכן שמאה אחוז מהתקציב מופנה לאוכלוסיה היהודית בלבד?" נציג ועד ראשי הרשויות הערביות, סאלח סלימאן, סיפר במהלך הכינוס על המצוקה הקשה שבה שרוי המגזר הערבי. לדבריו, "חצי מהצעירים הערביים מעדיפים ללכת ללמוד בירדן במקום בישראל". לגבי התשתיות אמר סלימאן כי "אי אפשר לנסוע לשום מקום, אין כבישים, אין מדרכות ובגלל זה יש תאונות רבות כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully