וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ירידה, אפריקה צנחה

עומר רבין

6.7.2009 / 16:40

גל מימושים חובק עולם בבורסות מוריד גם את המדדים המובילים בת"א. אפריקה ישראל צונחת ב-10% על רקע הערכות שליליות של אנליסטים

גל של ירידות שערים נרשם בימים האחרונים בכל רחבי העולם כשמשקיעים בבורסות המובילות בוחרים לממש את רווחיהם: בארה"ב רשמו השווקים ירידות חריפות ביום ה' אז נחתם המסחר לרגל סוף השבוע הארוך של ה-4.7 ובאירופה התחדש היום המסחר כשהמדדים מוסיפים ליפול 1.6% נוספים. גם בתל אביב לא אדישים למגמה: ת"א 25 סגר היום בירידה של 1%, ואילו ת"א 100 ירד בכ-1.3%.

את הירידות הובילה מניית חברת "אפריקה ישראל" שבשליטת איש העסקים לב לבייב, שרשמה צניחה של 10% על רקע הערכות פסימיות של אנליסטים ברחבי העולם באשר לביצועיה העתידיים של החברה וכן הורדת הדירוג שלה על ידי "דויטשה בנק".

כן רשמו ירידות תלולות מדיי הבנקים והנדל"ן שהשילו 3% ו-4.25% בהתאמה.

המסחר בוול סטריט נפתח הערב לאחר סופ"ש ארוך של הפסקה בשל חגיגות יום העצמאות והמשקיעים נושאים עיניהם לראות האם מדובר בגל מימושים "בריא", כפי שהגדירו אותו בסוף השבוע אנליסטים רבים - כזה שנועד לאזן את החציון המטאורי שרשמו בורסות העולם ולהביא את המשקיעים לאמון מחודש בריאליות של רמות המסחר, או שמא מדובר ב"דבשת שניה" של המשבר הכלכלי אשר חוזר ומכה בשוקי העולם פעם נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully