וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוח היהודי כבר לא צריך לברוח לחו"ל

נעמה טלמור

6.7.2009 / 12:26

נשיא המדינה שמעון פרס ובכירים במערכת הבריאות נשאו דברים בטקס לפתיחת בית הספר החמישי לרפואה בישראל שיוקם בצפת. "המוקד שיחזיר את המוחות הרפואיים חזרה לישראל"

נשיא המדינה נשא היום (שני) דברים במסגרת טקס הפתיחה של כנס יסוד בית הספר החמישי לרפואה בישראל, אשר יוקם בצפת. פרס אמר, כי "בית הספר החמישי לרפואה יעשה לישראל את מה שההיי-טק עשה לה. הגיע הזמן לגייס כספים מתורמים רבים לטובת בית הספר, אשר יחזק את היחסים בין האוכלוסיה הערבית ליהודית. בסביבת חולים אין מלחמה ואין שנאה".

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), אמר בטקס כי הוא "רואה בבית הספר את המוקד שיחזיר את המוחות הרפואיים חזרה לישראל. יש צורך לדאוג שהגליל ובית הספר לרפואה שבו יהיו מספיק אטרקטיביים ויעודדו את ההגירה החיובית חזרה ארצה".

בית הספר החדש לרפואה ייחנך בצפת ב-2011, בין אם המבנה יהיה מוכן ובין אם לאו. בית הספר יאפשר ככל הנראה שני מסלולים של לימודי רפואה: האחד בן שבע שנים, המוכר היום בארץ, ואילו השני בן ארבע שנים - מה שמכונה "לימודי רפואה במתכונת האמריקאית". השנה יחל לראשונה לפעול מסלול לימודי רפואה למסיימי תואר ראשון במדעים, בן ארבע שנים, כפי שנהוג בארצות הברית. אוניברסיטת תל אביב היא החלוצה במסלול הזה, וארבעים סטודנטים יחלו את לימודיהם במתכונת זו.

הדעות לגבי פתיחת מסלול שכזה הינן חלוקות בקרב קהילת הרופאים, אך עם נתון אחד מרכזי לא ניתן להתווכח. בישראל כיום ישנם 3.2 רופאים לכל אלף בני אדם, כאשר במדינות המערב עומד הממוצע על 2.9 רופאים לאלף בני אדם. הצפי הוא כי אם לא יפעלו להגדלת מספרם של הרופאים ירד בתוך חמש שנים מספרם של הרופאים במדינת ישראל ל-2.8 רופאים על כל אלף בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully