וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופ"ח כללית תפטר 500 עובדים

רוני לינדר-גנץ

5.7.2009 / 23:03

הקופה שנקלעה לגירעונות אדירים תסגור בתי חולים ותקבל 230 מיליון ש"ח מהאוצר ב-3 שנים. המטרה: הפחתת הוצאות בסך מיליארד שקל

שירותי בריאות כללית חתמה בשבוע שעבר על הסכם עם משרד האוצר, במסגרתו תקבל מענק של 230 מיליון שקל על פני שלוש שנים, כתמיכה ועידוד לביצוע שורה של שינויים מבניים שעורכת הקופה, בעיקר בבתי החולים שבבעלותה - כך נודע ל-TheMarker.

בין השינויים שמבצעת הכללית בולט שינוי הייעוד והבינוי של בית החולים השרון שבפתח תקוה. השרון יפסיק להיות בית חולים כללי וייהפך למרכז לאשפוז יום, וחדר המיון שלו יצורף לבית החולים בילינסון הסמוך. תמורת מהלך זה תקבל הכללית מהמדינה מענק של 75 מיליון שקל.

בנוסף ייערכו שינויים מבניים בבית החולים הרצפלד שבגדרה: בשלב הראשון תצומצם הפעילות בו, ובשלב השני הוא ייסגר ויועבר לקפלן הסמוך. תמורת מהלך זה תקבל הכללית מענק של 50 מיליון שקל. כן תקבל הכללית מענק של 35 מיליון שקל לשנה למשך שנתיים עבור שיפור תשתיות המחשוב בבתי החולים שלה, וכן מענק עבור ההפסדים שספג בית החולים סורוקה במבצע עופרת יצוקה בסך 21 מיליון שקל.

ההסכם בין הכללית לאוצר גובש ונחתם על רקע הגירעון האדיר בסך כ-775 מיליון שקל אליו נקלעה הכללית בתחילת השנה. הגירעון נוצר עקב כמה גורמים - ובראשם פסק בוררות הרופאים שעלותו לקופה השנה 250 מיליון שקל (ועלותו הכוללת חצי מיליארד שקל). בנוסף הפסידה הכללית 150 מיליון שקל בעקבות העלאת מחיר יום אשפוז, וכ-120 מיליון שקל בעקבות הסכם השכר שנחתם עם האחיות.

האוצר מתנה את הסיוע בהתנהלות

ההסכם עם האוצר הוא חלק מתוכנית התייעלות כוללת שלקחה על עצמה הכללית, שמטרתה לקצץ מיליארד שקל מהוצאותיה בתוך שלוש שנים כדי לכסות את הגירעון שנוצר בתקציבה. בנוסף לשינויים המבניים, מבצעת הכללית תוכנית קיצוצים רחבה בכוח האדם, במסגרתה יצומצמו כ-500 משרות על ידי אי חידוש חוזים, תוכנית פרישה מוקדמת ואי איוש של משרות שהתפנו. כתוצאה מצעד זה צפויה הקופה לחסוך כ-50 מיליון שקל בשנה.

בנוסף מבצעת הקופה תוכנית התייעלות וחיסכון הכוללת קיצוצים והפחתת הוצאות על ידי פתיחת ושיפור הסכמים עם ספקים (חיסכון של כ-150 מיליון שקל), מכירת נכסים שאינם בשימוש (20 מיליון שקל), צמצום היקף הייעוץ הארגוני והמשפטי (5 מיליון שקל), צמצום כנסים ואירועים (5 מיליון שקל) ועוד.

בכללית אומרים כי עד כה כבר הצליחה הקופה להפחית את הגירעון כמעט בחצי: מ-775 ל-450 מיליון שקל. עוד הם מדגישים כי כל צעדי ההתייעלות נעשו תוך ניסיון להימנע ככל הניתן מפגיעה בשירות למבוטחים: "למרות הגירעון העצום פסלתי כל הצעה שהיתה בה אפשרות לפגיעה באיכות או בשירות לו זכאים הלקוחות", אמר מנכ"ל הכללית אלי דפס, והדגיש כי "תוכנית ההתייעלות כולה נעשתה תוך מאמץ גדול והירתמות של העובדים והרופאים בקופה".

ממשרד האוצר נמסר כי "שירותי בריאות כללית החליטה על שורה של צעדי התייעלות לצורך האיזון התקציבי של הקופה, ולאור עלות יישום פסק בוררות הרופאים. משרדי הבריאות והאוצר הגיעו להסכם עם הקופה לפיו יסייעו לקופה במימון חלק מההוצאות החד-פעמיות הקשורות ביישום צעדי התייעלות, המביאים תועלת לכלל מערכת הבריאות. הסיוע מהמדינה יינתן לאחר השלמה מלאה של כלל צעדי ההתייעלות עליהם הצהירה הקופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully