וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנות מאסר לבעל שהתעלל באשתו במשך שנים

רמי שני

6.7.2009 / 6:54

חסאן הוואשלה נידון לשש שנות מאסר ותשלום של עשרת אלפים שקלים לאשתו לאחר שהורשע בשורה של מקרי תקיפה, אינוס וגרימת חבלה חמורה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גזר אמש (ראשון) שש שנות מאסר ותשלום פיצויים של עשרת אלפים שקלים על חסאן הוואשלה. הוואשלה הואשם בעבירות של תקיפת אשתו באלימות קשה, אינוסה וגרימת חבלות חמורות לגופה. כמו כן, נגזרה עליו שנת מאסר על תנאי למשך 3 שנים.

כתב האישום נגד הוואשלה מגולל שורה של עבירות אלימות קשות נגד אישתו. על פי אחד האישומים, בשעה שבני הזוג היו ליד ביתם, ביקש הוואשלה מאישתו להביא לו מים, אך היא לא עשתה זאת. "משלא הביאה המתלוננת מים לנאשם, כפי שנתבקשה, אמר לה הנאשם, כי היא חייבת לעשות מה שהוא אומר לה והחל להכות את המתלוננת בידיו" כתב בכתב האישום עורך הדין יואב עטר, שייצג את הפרקליטות בתביעה. "בנוסף הנאשם הכה את המתלוננת בראשה ובכל חלקי גופה באמצעות כיסא מברזל והפילה על הרצפה. המתלוננת קמה מהרצפה והנאשם המשיך להפליא בה את מכותיו וכן הכה באגרופיו בפניה", נכתב במסמך.

התקיפות בוצעו בחודש אוקטובר לפני שנתיים. חודש וחצי לאחר מכן, תקף הוואשלה את אישתו באמצעות מקל של מטאטא. "המתלוננת שכבה בחדרה. הנאשם נכנס לחדר כשבידו מקל מטאטא והתקרב למתלוננת. המתלוננת אמרה לנאשם שלא ירביץ לה והנאשם החל משחק במקל המטאטא בידיו ואז לחץ באמצעותו על ישבנה של המתלוננת באופן חזק וכואב" נאמר בכתב האישום.

באפריל האחרון, שוב תקף הוואשלה את האישה, הפעם אחרי שסרב לתת לה כסף לצורך קניות עבור הבית. "הוואשלה כעס מאוד, תפס את אישתו בצווארה והחל לחנוק אותה ביד אחת וביד האחרת היכה באגרופיו בפניה. המתלוננת קמה מכסא העשוי פלסטיק, עליו ישבה, וניסתה לברוח מהנאשם. בהמשך הנאשם לקח את הכסא והכה בראשה של המתלוננת והטיח את ראשה במשקוף דלת הכניסה לחדר. כתוצאה מכך, המתלוננת התעלפה למספר שניות". ארוע זה, התרחש לנגד עיניו של אחד מבניהם של השניים, שהחל לבכות. הוואשלה תפס אותו ואמר לו, שאם לא יפסיק, הוא יחנוק גם אותו.

סניגורו של הוואשלה, עו"ד יעקב גסר, טען במהלך הדיון, שבין בני הזוג התפתחו מחלוקות מתחילת דרכם המשותפת ומראשית נישואיהם. זאת על רקע ציפיות שונות של כל אחד מהם, ביחס לנישואים. "בעוד שהנאשם ציפה לקבל את האישה המסורתית, אשת הבית הרגילה בהתאם למסורת הבדואית, האישה קיוותה לחיים מודרניים, וחשבה ללמוד ולהתפתח על מנת להיות עצמאית", אמר. במקרה שבפנינו לא מדובר בנאשם שהוא אלים מטבעו", הוסיף. יצויין, שבעקבות התנהגותו האלימה של הבעל, נמלטה האישה מהבית והיא מתגוררת במקום מסתור. בני הזוג התגרשו במהלך השנתיים האחרונות.

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, לא קיבל את עמדת הסנגור. "המעשים בהם הורשע הנאשם על פי כתב האישום המתוקן קשים וחמורים. מדובר במסכת ארוכה ורבת שנים של התעללות פיזית ונפשית שעברה המתלוננת על ידי הנאשם, שבאה לידי ביטוי במעשי האלימות הרבים שתוארו לעיל. עבירות אלימות בכלל, ובין בני זוג בפרט, צריכות לגרום להשתת ענישה מרתיעה וממשית, הן להרתעת היחיד והן להרתעת הרבים", כתבו בהחלטתם השופטים ברוך אזולאי, נתן זלוצ'ובר וצילה צפת.

עוד כתבו השופטים כי "פניית המתלוננת לרשויות לאחר שנים של סבל, מלמדת על מצוקה שעברה את סף יכולת הספיגה ומחייבת להעניק לה את ההגנה הראויה, תוך שידור מסר ברור, שאישה מוכה הפונה לרשויות ותלונה תמצא נכונה, תזכה למלוא ההגנה. הנאשם הורשע בביצוע שישה מעשי אלימות כלפי המתלוננת על פני תקופה ארוכה. לא מדובר בהתפרצות זעם מיקרית וחד פעמית אלא בדרך חיים בעייתית".

  • עוד באותו נושא:
  • התעללות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully