וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בדיווחים על הטרדה מינית בעבודה

6.7.2009 / 0:09

לדברי איגוד מרכזי הסיוע לנשים, בשנת 2008 עלה מספר הדיווחים ב-12%. עם זאת, 54% לא מודעים לאיסור לקיים מין בין עובדת למעסיק

בשנת 2008 התקבלו במרכזי הסיוע 1,031 דיווחים על הטרדה מינית במקום העבודה, עלייה של 12.2% בהשוואה לשנה שקדמה לה. בסך הכל, התקבלו במרכזי הסיוע 37,526 פניות בשנת 2008 , מהן 11% שהתרחשו במקום העבודה. מנתוני איגוד מרכזי הסיוע שיוצגו הבוקר (שני) בפני הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת עולה עוד, כי כשני שליש מהנפגעות והנפגעים שפנו למרכזים הם קטינים.

מתוצאות סקר שערך מכון שילוב Millward Brown עבור איגוד מרכזי הסיוע ושבדק את רמת החשיפה והמודעות למעשי הטרדה מינית במקומות עבודה, עולה שהמודעות הציבור לכל הקשור בנושא הטרדה מינית במקום העבודה עודנה נמוכה. מעל למחצית הנשאלים (54%) אינם מודעים לאיסור לקיים יחסי מין בין עובדת למעסיק, אף שכמעט שליש מהנשאלים (28%) נחשפו למקרים של הטרדה מינית כלשהי במקום העבודה בשלוש השנים האחרונות. רק כרבע (27%) ממשתתפי הסקר מודעים לקיומו ולזהותו של ממונה על הטרדות מיניות במקום עבודתם.

מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע אמרה כי נושא הפגיעות המיניות במקומות העבודה מהווה בשנים האחרונות חלק משמעותי בפעילות מרכזי הסיוע. "מתוך הפעילות הענפה במקומות עבודה, ובמהלך הכשרת ממונות על מניעת הטרדה מינית, למדנו על הפער בין שכיחות התופעה לבין מספר הדיווחים והתלונות המוגשות בגין פגיעה מינית בעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully