וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 2 לוחמים אנסו חיילות בעזרת סם

יהושע בריינר

5.7.2009 / 22:22

השניים, לוחמי חטיבת גולני, נעצרו בחשד שאנסו שתי חיילות במהלך חופשת השחרור שלהם. החיילים טוענים: יחסי המין היו בהסכמה. צה"ל: המשטרה הצבאית פתחה בחקירה

שני לוחמים מחטיבת גולני חשודים באונס שתי חיילות במהלך סוף השבוע, בבית אחד מהם בחולון. השניים נעצרו אתמול על ידי המשטרה הצבאית, ומעצרם הוארך הערב (ראשון) בבית הדין הצבאי של פיקוד צפון. תלונה בנושא גם הוגשה למשטרת ירושלים.

לפי החשד, החיילים שנמצאים כעת בחופשת השחרור שלהם, החדירו סם אונס למשקה של שתי החיילות ולאחר מכן אנסו אותן. לטענת החיילים, יחסי המין נעשו בהסכמה והם מכחישים כי השתמשו בסמים.

סנגורו של אחד החשודים, ערך דין שי רודה, טען כי היחסים נעשו בהסכמה מלאה. עוד אמר עורך הדין, כי לא בוצעה כל בדיקה לצעירות לאחר תלונתן כדי להוכיח את טענותיהן. עוד טען הסנגור, כי שתי החיילות שבו לביתן ברכבן. מצה"ל נמסר בתגובה, כי נפתחה חקירת מצ"ח בנושא, ועם סיומה יובאו ממצאיה לעיון ולחוות דעת של הפרקליטות הצבאית.

רק באחרונה נדונה סוגיות האלימות המינית בקרב חיילי צה"ל בוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת. לפי הנתונים שהוצגו בוועדה, 363 נשים בלבד מתלוננות מדי שנה על הטרדה מינית בצבא. זאת, לעומת סקרים אנונימיים, שלפיהם אחת מכל שבע חיילות - כלומר, עשרות אלפים - נופלות קורבן להטרדה. מבין אלו שבחרו להלונן, כמעט 40% החליטו שלא להמשיך בטיפול לאחר התלונה.

לפניות לכתבנו הצבאי - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully