וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב: תקיפה באירן תערער היציבות

אורי טננבוים

5.7.2009 / 22:14

לדברי מייקל מאלן, למתקפה נגד מתקני הגרעין במדינת האייתוללות עלולות להיות השלכות חמורות. מוקדם יותר הצהיר סגן נשיא ארה"ב: "לא נמנע מישראל לתקוף"

יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, האדמירל מייקל מאלן, הזהיר הערב (ראשון) מפני האפשרות של תקיפה נגד מתקני הגרעין של אירן. בראיון לרשת הטלווזיה האמריקאית "פוקס" אמר מאלן כי תקיפה כזו עלולה לערער מאוד את היציבות וכי עלולות להיות לה השלכות חמורות ובלתי-מכוונות.

"אני מאלה שמודאגים כבר זמן רב מתקיפה נגד אירן", אמר מאלן בראיון, "משום שהיא עלולה לערער את היציבות". עם זאת, הבהיר יו"ר המטות המשולבים: "חשוב שכשאנחנו מתמודדים עם אירן, לא נסיר מהשולחן שום אופציה, כולל הצבאית".

עם זאת, מאלן סירב לומר אם הסכנה שמציבה אירן גרעינית, תהיה שלילית יותר מהתוצאות של תקיפה אפשרית. "אני חושב ששתי האפשרויות תהינה רעות מאוד", הצהיר. "זה מדגיש את החלל הצר מאד בו אנחנו מנסים לפתור את הנושא, כדי שאף אחד מהתרחישים לא יתממש".

מוקדם יותר התייחס סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לאפשרות של תקיפה ישראלית נגד אירן. בתשובה לשאלה האם וושינגטון תמנע מישראל לתקןף את מתקני הגרעין של הרפובליקה האיסלמית, אמר מאלן, כי "ישראל יכולה להחליט בשביל עצמה. ישראל היא מדינה ריבונית וההחלטה שלה".

ביידן נשאל האם לדעתו דבריו של ראש הממשלה נתניהו, שהסכים עם הנשיא אובמה לתת לאירנים זמן עד סוף השנה לפתוח בדיאלוג ואם לאו הוא מוכן לקחת את העניינים לידיו, הם הגישה הנכונה בנושא. "ישראל יכולה להחליט בשביל עצמה. ישראל היא מדינה ריבונית וההחלטה שלה בנוגע לאירן, או כל מדינה אחרת, היא האינטרס שלה. ישראל רשאית לעשות זאת כפי שכל מדינה ריבונית רשאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully