וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לריבלין: הח"כ הנכה יקבל נהג צמוד

פנחס וולף

5.7.2009 / 20:11

ועדה ציבורית אישרה את בקשת יו"ר הכנסת להקצות נהג למשה מטלון, שמרותק לכיסא גלגלים מאז שירותו בצה"ל, בניגוד לעמדת היועצת המשפטית של המשכן

עכשיו זה סופי: חבר הכנסת משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), שמרותק לכיסא גלגלים מאז שירותו הצבאי וסובל מ-100% נכות, יקבל נהג מהכנסת. כך החליטה הערב (ראשון) הוועדה הציבורית לקביעת ההטבות של חברי הכנסת, בראשות פרופ' ראובן גרונאו. ההחלטה מהווה ניצחון של יו"ר הכנסת ראובן ריבלין על היועצת המשפטית של המשכן, עורכת הדין נורית אלשטיין, שטענה כי הקצאת נהג למטלון היא מהלך בלתי-חוקי.

"עצם ההחלטה המעוררת כבוד", אמר מטלון בתגובה, "היא אור לכל אותם אנשים שאימצו ללבם את נושא ההנגשה ושילוב של אנשים עם מוגבלות לכל תפקיד שהוא. יש להצדיע על הנכונות להקצות לחברי הכנסת את הכלים הראויים, שבאמצעותם הם יוכלו לבצע את תפקידם". הוא הוסיף, כי הפרשה מאחוריו וכי אין בלבו על איש. "מה שנותר לי", סיכם, "זה לבצע את עבודתי כפי שנדרש ממני".

בשבוע שעבר שלחה היועצת המשפטית של הכנסת אלשטיין מכתב לריבלין, בו האשימה אותו בהתנהלות פסולה בשתי פרשות שבהן היה מעורב - הניסיון להצמיד נהג למטלון וההחלטה להעמיד שני עוזרים נוספים ליושבי ראש ועדות הכספים וחוץ וביטחון, זאת מבלי שכונסה הוועדה הציבורית שאמורה להחליט על מינויים אלו.

בין השאר כתבה אלשטיין, כי "אחד מתפקידי המרכזיים, הינו שמירה על תקינות ההליכים המינהליים בכנסת, הכולל הגנה על קופת הציבור. במסגרת תפקידי זה, נתתי במהלך השנים חוות דעת משפטיות רבות, שנועדו למנוע הוצאת כספי ציבור שלא כדין. מאז שהגעתי לכנסת, לא נתקלתי במציאות שבה לאחר שניתנה חוות דעת הקובעת כי הוצאת כספי הציבור היא בניגוד לחוק, הוחלט לפעול בניגוד לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully