וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז השלטון המקומי הסיר את איומי ההשבתה

בעקבות הסכמות שהושגו בין האוצר למרכז השלטון המקומי בוטלו צעדי המחאה במאבק בקיצוצים בתקציב הרשויות

השביתה ברשויות המקומיות שתוכננה להיום (שני) בוטלה. שר האוצר יובל שטייניץ ונציגי השלטון המקומי הגיעו להסכמה על פיה מענקי האיזון לרשויות המקומיות לשנת 2009 יעמדו על 2.4 מיליארד שקלים. בנוסף הסכימו הצדדים כי תבוטל קרן הארנונה בחוק ההסדרים. הצדדים סיכמו כי במהלך החודשים הבאים יתקיימו דיונים בין האוצר לנציגי מרכז השלטון המקומי בין היתר בנושא תאגידי המים. שטייניץ הודיע שלקראת שנת התקציב 2010 הוא יעשה מאמץ להגיע להבנות לגבי מענקי האיזון באותה שנה. את השלטון המקומי יצגו בדיונים יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט, יו"ר פורום ה-15 רון חולדאי, ראש נתניה מרים פיירברג ויו"ר ועדת המשברים יעקוב מימון.

מרכז השלטון המקומי איים לחסום את הכניסה לירושלים במטרה לגרום לפקקים בכבישי הארץ. ראשי הרשויות התכוונו להקים מאהל מחאה מול משרד האוצר בבירה, ולאייש אותו מדי יום על ידי נציגי רשויות שונים. עוד איימו במרכז כי אם לא יענו דרישותיהם, הם ידאגו להשבית גם את מערך התברואה ואף להחשיך את רחובות הערים.

בשלטון המקומי מזהירים כי אם יאושר התקציב במתכונתו הנוכחית, יפוטרו כ- 6,000 עובדים ברשויות המקומיות. בנוסף יפגעו החינוך, הרווחה והפיתוח הסביבתי ברשויות, יבוצעו פחות תיקוני תקלות, ויוענקו שירותי תברואה ברמה נמוכה יותר. כמו כן לא יהיו מאבטחים במוסדות החינוך, לא תהיינה הסעות לתלמידים שזכאים לכך בגלל המרחק בין ביתם לביה"ס, ותיפגע קשות רמת השירות ואיכות חיי התושבים בכל הרשויות המקומיות. הקיצוצים אף יובילו להטלת מיסים חדשים והעלאת תעריפי הארנונה.

פגיעה קשה, צופים בשלטון המקומי, תיגרם למערכת החינוך. לדבריהם, מנהלים רבים כבר קיבלו הודעות על קיצוץ של ארבע שעות שבועיות בכל כיתה בבתי הספר בהם מיושמת רפורמת 'אופק חדש'. לטענתם, מנהלי מחלקות החינוך אף התבקשו לדווח על מורים עודפים לקראת היערכות לפיטורים כתוצאה מהקיצוץ.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, נפגש אמש עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, וקרא לו לתמוך במאבק הרשויות. בוחבוט אף ציין בפני עיני: "אם הקיצוץ יצא לפועל- אלפי עובדים מהרשויות המקומיות יפוטרו. אני קורא לך לדאוג קודם כל לעובדים ורק אח"כ לעסקת החבילה". עיני עודכן בפרטי המו"מ עם ראש הממשלה שנכשל ובפרטים אודות היציאה למאבק. "הפעם נלך עד הסוף ובאין ברירה נחזיר את מפתחות הערים לנתניהו ושריו, שהם ינהלו את הרשויות ואז ניווכח בגבורתם הכלכלית", אומר בוחבוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully