וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר חוק אביזרים חוסכי מים במבני ציבור

אייל דץ

5.7.2009 / 15:43

אחרי שלל הצעות החוק הסביבתיות שדחתה ועדת השרים לחקיקה, אושר היום "חוק החסכמים". החוק תקף לגבי צה"ל, המשטרה, בתי הסוהר, רשויות מקומיות וכל גוף ציבורי

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את חוק אביזרים חוסכי מים במבני ציבור, אותו יזמה החברה להגנת הטבע, בשיתוף עם חברי הכנסת ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) וניצן הורוביץ (מרצ) ומנהל רשות המים, פרופ' אורי שני. כעת עובר החוק לקידום בכנסת. על פי הצעת החוק, תקבע חובת התקנה של אביזרים לחיסכון במים בגופים ציבוריים. המטרה היא שאותם גופים ציבוריים ישמשו דוגמא לכלל הציבור בנושא החיסכון במים ובכך יעודדו התקנת אביזרים לחיסכון במים גם במגזר הפרטי. מנתונים שהובאו בפני ועדת הכלכלה של הכנסת עולה כי התקנת אביזרים לחיסכון במים עשויה להביא לחיסכון במים בשיעורים הנעים בין 11% ל-15% מכלל הצריכה הביתית.

במידה והצעת החוק תעבור, היא תחול בין היתר על בסיסי צה"ל, תחנות משטרה, בתי סוהר, רשויות מקומיות, ותאגידים ממשלתיים ועירוניים. על מנת לאכוף את החוק, יוסמכו פקחים מיוחדים לצורך כך. גוף ציבורי שייתפס ללא חוסכי המים יקנס. החוק אמור להיכנס לתוקפו שישה חודשים מיום אישורו.

בחברה להגנת הטבע ברכו על ההחלטה ומסרו כי: "בימי משבר אלה, חשובה כל יוזמה לקידום חיסכון במים, ומה ראוי יותר ממוסדות המדינה שיהוו דוגמא ויובילו את הדרך לחיסכון. לצערנו, החוק ייכנס לתוקף רק בעוד שישה חודשים, אולם אנו נפעל לקצר את ההליכים ככל שניתן, מכיוון שאין לנו זמן ומים לבזבז. אנו תקווה כי רשות המים תפרסם בקרוב את המכרז להתקנת אביזרים חוסכי מים בבתים פרטיים בכדי לקדם את החיסכון גם בקרב המגזר הפרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully