וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הצוללת שחצתה את סואץ שבה לישראל

5.7.2009 / 20:42

על פי דיווחים, צוללת ישראלית מסוג "דולפין", שחצתה בחודש שעבר את תעלת סואץ, שבה כעת לישראל. בצה"ל סרבו לאשר או להכחיש את הדיווח

הצוללת ישראלית מסוג "דולפין", שעברה בחודש שעבר באופן חריג בתעלת סואץ לכיוון הים האדום במסגרת תרגיל ימי, עברה היום (ראשון) פעם נוספת בתעלה, כשהיא מלווה בספינת טילים של חיל הים, בדרכה לבסיסה בחיפה. כך דיווחו עדי ראיה. בצה"ל סרבו לאשר או להכחיש את הדיווח.

מוקדם יותר אמר גורם בכיר במשרד הביטחון, כי לישראל אין שום כוונה להציב צוללת ישראלית באילת. "אם בכלל, אנו מצמצמים את הפעילות הימית באילת", אמר אותו גורם שבחר להישאר בעילום שם. ביום שישי פורסם בתקשורת כי לדברי עדי ראיה, הצוללת עגנה לזמן קצר בבסיס חיל הים באילת לפני שהמשיכה בדרכה. עם זאת, אותו גורם במשרד הביטחון אמר כי לא יוצבו צוללות באילת באופן קבוע. המחסור במקום והחששות כי יהיה אפשר לחסום את הים האדום במיצרי טיראן, באם תפרוץ מלחמה באזור, עמדה בלב ההחלטה שלא להציב צוללת דולפין באילת באופן קבוע.

"צוללות זקוקות לים פתוח וזה לא אפשרי באילת. כמו כן, חיל הים אינו יכול לשאת את הנטל הלוגיסטי של הקמת שני בסיסים, לרבות הצרכים המיוחדים, הציוד, האחזקה ואבטחת הבסיס, שיכלול אולי חמש צוללות", אמר אותו גורם.

ישראל נמנעה עד כה ממעבר צוללות, ובפרט מסוג זה, בתעלת סואץ, כדי שלא לחשוף אותן לכוחות הביטחון של מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully