וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "המיליונים שהוחרמו נועדו ליתומים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.7.2009 / 13:26

חמאס הכחיש טענות מנגנוני הביטחון של הרשות, שהחרימו מהארגון מיליוני דולרים איתם תיכנן להקים בגדה מנגנון ביטחון חלופי לפתח. "הכסף היה מיועד לאלמנות ויתומים"

חמאס הכחיש היום (ראשון) את טענות הרשות הפלסטינית, לפיהן 8.5 מיליוני הדולרים שהחרימו מנגנוני הביטחון בגדה מאנשי חמאס היו מיועדים לבניית מנגנון חלופי של חמאס בגדה. דובר הארגון בעזה, איימן טהא, הבהיר כי האשמות אלו נועדו להכשיל את שיחות הפיוס בין הארגונים הפלסטינים וכי הכסף היה מיועד בכלל למשפחות חללים ויתומים.

מוקדם יותר אמר דובר מנגנוני הביטחון של הרשות בגדה, הגנרל עדנאן דמירי, לסוכנות ידיעות פלסטינית כי בחודשים האחרונים החרימו מנגנוני הביטחון בגדה 8.5 מיליון דולר שהוברחו אליה. בנוסף נתפסו כמויות גדולות של כלי נשק וחומרי נפץ בקלקיליה, שכם וחברון. דמירי אמר כי בשכם נתפסו גם מספר דירות אשר שימשו כחדרי מבצעים, בהם קיבלו אנשי חמאס הוראות מהרצועה בכל הקשור לחטיפת בכירים ברשות בגדה.

טהא הגיב לדברים בשיחה עם אתר חדשות פלסטיני ואמר כי הכסף שהוחרם היה מיועד לאגודות צדקה שמחלקות את הכסף למשפחות חללים, ליתומים ולחולים. לדבריו, "המעצרים והחרמות הנשק שמבצעים מנגנוני הביטחון נועדו לפגוע בהתנגדות ולהרוג את רוחה. ישראל לא הצליחה לעשות זאת, וגם החוליות שהשתלטו על הרשות בגדה לא יצליחו".

טהא דחה אף את טענותיו של דמירי בנוגע לכך שחמאס תכנן לבצע הפיכה בגדה והבהיר כי "הרשות האמיתית היא זו ששולטת ברצועת עזה, ולא זו ששולטת בגדה שכן היא רשות ההפיכה שהשתלטה על השלטון למרות תוצאות הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully