וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר ע"י לוכדי עריקים ויוכר כנכה צה"ל?

יהושע בריינר

5.7.2009 / 12:49

חייל מילואים טוען שלקה באירוע לב בעקבות מעצרו על ידי לוכדי עריקים ב-2006. כעת הוא תובע להכיר בו כנכה צה"ל. "שמו אותי בתנאי מעצר בלתי נסבלים"

האם מבצע התפיסה של לוכדי עריקים יכול להוביל לנכות קבועה? חייל מילואים הגיש באחרונה תביעה למשרד הביטחון להכיר בו כנכה צה"ל בעקבות מעצר שביצעו לוכדי עריקים מהמשטרה הצבאית לפני כשלוש שנים. לדברי התובע ש', בעקבות מעצרו הוא לקה באירוע לב וכן סובל מבעיות של לחץ דם גבוה, זאת בעקבות התנאים בהם היה בעת מעצרו.

תחילת הסיפור ביוני 2006 כאשר בעת שביצע קניות בסופרמרקט בפרדס חנה, זינקו על ש', כך לדבריו, 3 לוכדי עריקים לעיני קונים, אזקו אותו והובילו אותו לרכב מעצרים. לדבריהם ש' מואשם בעריקות מזה 15 שנה. לדברי ש' לאחר שחרורו מצה"ל כחייל מילואים ב-1989 הוא מעולם לא נקרא לשירות וכי עד אז התייצב לכל צווי המילואים שנשלחו אליו.

אלא שכאן לדבריו הסיוט רק התחיל: לאחר שנעצר הוא הוכנס לתא מעצר בבסיס משטרה צבאית בכפר יונה, ולמרות שביקש לראות רופא בקשתו לא נענתה. "שמו אותי בתנאי מעצר בלתי נסבלים", כתב ש' בתצהיר שהגיש למשרד הביטחון, "מדובר במבנה אנגלי ישן עם גג פח בטמפרטורה בלתי נסבלת, כאשר אין מיזוג כלל ולא יכולתי לסבול את החום הנורא".

לדבריו, רק לאחר 24 שעות הוא הועבר לבדיקות רפואיות בצריפין, שם אובחן כמי שלקה באירוע לב. כבר באותו ערב הועבר לבית החולים בילינסון, שם הודיע לו קצין משטרה צבאית כי הוא משוחרר. "אין לי ספק כי עקב האירוע הטראומתי שבו תפסו אותי בצורה קשה מבזה ומפחידה, והעובדה כי הוחזקתי בתנאים בלתי נסבלים ללא התייחסות של השוטרים הצבאיים חליתי ועברתי אירוע לב, ניתוח מעקפים ומחלת סכרת שהתגלתה במהלך הבדיקות".

כעת דורש עורך דינו של ש', עו"ד אלי סבן העוסק בתביעות כנגד משרד הביטחון להכיר במרשו כנכה צה"ל. "לאור סמיכות הזמנים בין האירוע הטראומתי שעבר החייל לבין אירוע הלב הקשה ממנו נפגע הרי שבהחלט יש מקום להכיר בקשר הסיבתי בין השניים ולהכיר בש' כנכה צה"ל לכל דבר ועניין".

ניתן לפנות ליהושע במייל: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully