וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ושם: "הרב עובדיה פגע בניצולי השואה"

פנחס וולף ודני ליבר

5.7.2009 / 12:19

במוסד להנצחת השואה גינו בחריפות את דברי הרב שאמר כי "הנספים בשואה הם גלגול של נשמות שחטאו". ח"כ הורוביץ: "מעניין איזו נשמה התגלגלה בעובדיה"

ביד ושם, המוסד להנצחת השואה, הגיבו היום (ראשון) לדבריו של הרב עובדיה יוסף שאמר כי הנספים בשואה הם גלגול של נשמות שחטאו. במוסד אמרו לוואלה! חדשות כי "יד ושם מביע צער עמוק על ההתבטאות החוזרת של הרב עובדיה יוסף בנוגע לנספים בשואה. יש בדבריו משום פגיעה בזיכרון הקורבנות בבני משפחותיהם ובניצולים והיא יוצרת חיץ והפרדה בציבור היהודי בישראל ומחוץ לה".

גם ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) התבטא בחריפות נגד דברי הרב. "השאלה הגדולה היא איזו נשמה, ושל מי, התגלגלה בעובדיה יוסף שגורמת לו באופן קבוע להוציא מפיו דברי הבל שכאלה, ויותר מזה מסקרנת השאלה האם גם בקרב חסידיו נתגלגלו נשמות שכאלה, שמונעות מהם להתקומם על האמירות הללו שפוגעות ביקר לנו מכל", אמר הורוביץ.

בדרשה שנשא אתמול בערב התבטא הרב עובדיה באופן יוצא דופן בנושא השואה ואמר: "אין לך פורענות שבאה לישראל, אלא אם כן יש בה מאותו החלק של העוון של העגל. כל הצרות שיש לנו מדורי דורות – האינקוויזיציה, השואה וכל הדברים האלה יש בהם חלק מהעוון של העגל".

לדברי הרב, "אנחנו מאמינים בגלגול נשמות. למה היתה השואה... אוי לנו כי חטאנו, זה בגלל גלגול נשמות שחטאו. אין בדורנו נשמה חדשה. כל אלו המסכנים שהיו בשואה אנו שואלים מדוע נענשו ככה". התשובה שנותן הרב לשאלה: "נשמות של הדורות הקודמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully