וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היבשת השחורה אוהבת את הבירה שלה כהה

טלי גולדשטין

5.7.2009 / 11:09

לא מפתיע שבירה היא משקה פופולרי בחום האפריקאי וגינס הכהה היא המותג המנצח. ניגריה היא השוק השני בגודלו בעולם, אחרי בריטניה, לבירה כהה

גינס, הבירה האירית המפורסמת, נוחלת הצלחה רבה בקצה השני של העולם – ניגריה. המדינה האפריקאית היא השוק השני בגודלו של הבירה, אחרי בריטניה והוא אחד השווקים הבודדים הנהים באחרונה מצמיחה משמעותית.

בעוד מכירות גינס צונחות במקומות רבים: בעולם כולו נרשמה ירידה של 1% בצריכת המותג במחיצת הראשונה של 2008, באירופה נרשמה צניחה של 8% בצריכה ובצפון אמריקה של 7%, בניגריה זינקו מכירות הגינס ב-13%.

לפי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, ניגריה צורכת בימים אלו יותר גינס אפילו מאשר באירלנד, ארץ הולדתו של המותג. מומחים סבורים כי לא יעבור זמן רב עד שניגריה תעקוף את בריטניה בהיקף צריכת הבירה. הניגרים שותים כיום 15.8 מיליון פיינטים (פיינט – כחצי ליטר) – 1.1 מיליון פיינטים יותר מאשר האירים ו-5 מיליון פיינטים פחות מהבריטים.

מותג גינס מתכונן לחגיגות 250 השנים להיווסדו השנה וחוגגים העיקריים יהיו הניגרים. "אם תגיד לאדם ניגרי שגינס אינה חברה ניגרית אלא אירית, צפה לבעיות", אמר טונדה סבג', יו"ר "גינס ניגריה".

למותג גינס מורשת ארוכת שנים בניגריה. היא יוצאה לאפריקה מאז 1827. המזקקה הראשונה שהוקמה מחוץ לבריטניכ או אירלנד היתה בלאגוס ב-1962. לניגרים שני סוגים של בירה גינס בהם הם יכולים לבחור. הפופולרי ביותר הוא "פוריין אקסטרא" המכילה 7.5% אלכוהול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully